Spesifikasi Haval H2 1.5L Dignity didedah

Haval-H2-1_BM

Menjelang pelancarannya yang dijangkakan pada suku kedua tahun ini, Haval Malaysia telah mengeluarkan spesifikasi rasmi Haval H2 2WD Dignity – SUV Segmen-C yang bakal berhadapan pesaing seperti Hyundai Tucson, Kia Sportage, Honda CR-V dan Mazda CX-5.

Pada NST-MAI ASEAN Auto Show tahun lalu, H2 2WD Dignity ini telah dipamerkan, dan dijangka bakal dijual untuk pasaran Malaysia pada masa akan datang. H2 berukuran 4,335 mm panjang 1,814 mm lebar dan 1,695 mm tinggi, dengan jarak roda berukuran 2,560 mm. Dari segi dimensi, saiz H2 agak kecil jika dibandingkan dengan pesaing-pesaingnya dari Korea dan Jepun.

H2 dikuasakan dengan enjin petrol 1.5 liter 4G15B empat-silinder dual-VVT dengan pengecas turbo berupaya menjana sejumlah 147 hp pada takat 5,600 rpm dan tork maksima 210 Nm bermula 2,200 rpm hingga 4,500 rpm. Kesemua kuasa ini dihantar pada kedua-dua roda hadapan sahaja melalui kotak gear automatik enam-kelajuan.


Klik untuk besarkan imej

Pada bahagian luaran, crossover ini dipadankan dengan lampu hadapan halogen automatik dengan lampu nyalaan siang LED bina dalam, lampu nyalaan siang tambahan yang terletak di sudut bawah bampar hadapan, bumbung matahari, cermin sisi berkuasa elektrik disertakan dengan lampu ‘puddle‘, lampu kabus belakang, dan antena radio berbentuk-sirip yu.

Dibahagian dalaman pula, tempat duduk pemandu boleh dilaras dengan larasan elektrik enam-cara, manakala untuk tempat duduk penumpang hadapan hanya boleh dilaras secara konvensional. Kesemua tempat duduk dan roda stereng dibalut dengan kemasan kulit. Terdapat juga butang kawalan multimedia dan Kawalan Kelajuan dilengkapkan pada roda stereng. Turut dipadankan meter trip dengan skrin TFT berwarna 3.5 inci, paparan instrumen rekaan 3D, sistem kunci pintar dengan suis penghidup tekan dan kamera undur dilengkapi radar.

Unit infotaimen dengan paparan skrin sesentuh dipasang ditengah papan pemuka untuk memainkan media pilihan, dengan pelbagai input seperti Bluetooth, USB, AUX, dan MP5. Penghawa dingin juga menampilkan ciri terkini dengan sistem dua-zon dan lampu ambien turut dilengkapi dalam kabin H2 ini.


Klik untuk besarkan imej

Untuk sistem keselamatan pula, H2 dilengkapi dengan enam unit beg udara, Program Stabiliti Elektronik, ABS berserta EBD dan BA. SUV ini turut dilengkapi dengan Sistem Visual Titik Buta FRH, Sistem Pantauan Tekanan Angin Tayar (TPMS) dan juga cermin pandang belakang anti-silau.

Haval Malaysia belum lagi membuat apa-apa pengumuman berkenaan harga jualan H2 ini buat masa sekarang. Pilihan warna untuk bahagian luaran dan dalaman juga masih belum diumumkan. Berdasarkan pada laman web rasmi Haval Malaysia, ia memaparkan bahagian luaran kereta ini akan menerima warna dua tona, dengan pelbagai warna berbeza disediakan untuk bahagian dalaman.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required