Nissan GT-R akan datang mungkin tampil dengan penjana kuasa pengelektrikan – laporan

nissan_ny2016_09-e1458787586373-1

Ketua Pegawai Kreatif Nissan, Shiro Nakamura, telah mendedahkan GT-R serba baharu bakal ditampilkan dengan penjana kuasa yang dihibridkan atau yang dikacukkan.

Dilaporkan menerusi autonews.com, kerja-kerja pembinaan bagi model facelift GT-R 2017 yang dipertontonkan di New York International Auto Show (NYIAS) 2016 telah pun berjalan lancar buat setakat ini. Ia akan menampilkan gaya yang direka semula sepenuhnya dengan peningkatan ciri aerodinamik, menurut Nakamura.

Malah beliau turut memberitahu, Nissan telah memodifikasi ketinggian dan kelebaran jentera itu bagi memberikan ciri yang lebih baik. Bukan itu sahaja, setiap perubahan yang dilakukan adalah untuk mempertingkatkan lagi prestasi supercar tersebut.

2017_nissan_gtr_29-e1458787640448-1

Malah rekaan gayanya juga diberi keutamaan, malah Nakamura percaya GT-R sedia ada iaitu sejak 2007 lalu, sudah nampak agak ketinggalan, walau ia tidak dipengaruhi oleh model lain. Nakamura turut berkata, jika Nissan tidak tampil dengan rekaan yang lebih “menarik perhatian untuk mencipta trend terbaharu, ia akan nampak ketinggalan”. Jadi pastinya GT-R baharu ini akan menampilkan kelainan.

Selain itu, salah satu matlamat utamanya ialah mempertingkatkan penjimatan bahan api bagi enjin biturbo 3.8 liter V8, di mana menurut Nakamura, ia mungkin akan ditampilkan dengan enjin pengelektrikan bagi membuatkan GT-R baharu ini lebih berprestasi. Walau bagaimana pun, pastinya enjin tersebut masih mengikut standard emisi yang ditetapkan.

Mungkin juga terdapat perkakasan tambahan termasuk pengurangan ukuran dimensinya bagi mencapai matlamat tersebut. Namun begitu, Nakamura tidak memaklumkan, bilakah generasi akan datang GT-R akan didedahkan sepenuhnya. Apa pun, kena nantikan kesahihan dan perincian lebih lanjut daripada Nissan mengenai ini.

GALERI: Nissan GT-R 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required