VIDEO: Toyota Sienta 2016 di dalam dua iklan ringkas

Dua video terbaharu sudah didedahkan di laman Facebook rasmi Toyota Malaysia berkenaan model terkini yang akan diperkenalkan tidak lama lagi, Toyota Sienta. Akan dilancarkan secara rasmi pada minggu hadapan untuk pasaran Malaysia, dua bahagian video berkenaan mempertontonkan bahagian luaran Sienta, manakala yang kedua berkaitan bahagian kabin dalaman MPV kompak itu.

Sebelum ini, harga untuk Sienta telah juga diumumkan oleh UMW Toyota, iaitu bermula dari RM92,900 untuk varian asas 1.5G dan RM99,900 untuk varian tertinggi 1.5V. Semua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan dengan insuran, beserta perlindungan waranti lima tahun tanpa had perbatuan.

Ia dilengkapi dengan lampu hadapan bi-LED dengan LED positioning light, rim aloi 16-inci serta lampu penunjuk (light guides) pada bahagian lampu belakang. Model 1.5G pula hanya dilengkapi dengan lampu hadapan halogen, roda aloi 15-inci dan lampu belakang LED kosong. Kedua-dua model didatangkan dengan lampu nyalaan siang sebagai ciri standard.

Bahagian dalaman Sienta turut menampilkan rekaan funky seperti bahagian luarannya. Papan pemuka dua tahap dengan panel instrumen yang diletakkan pada kedudukan yang agak tinggi bagi memudahkan capaian. Bahagian konsol tengah untuk Sienta pasaran Malaysia juga agak berbeza dari model JDM, di mana ia menempatkan suis kawalan penghawa dingin yang unik, tuil penukar gear dan ruang storan tambahan.

Untuk model yang dijual di Malaysia, ia turut akan dilengkapi corong penghawa dingin tambahan di bahagian belakang. Selain itu, fungsi tempat duduk barisan ketiga yang boleh dilipat dan disorokkan pada tempat duduk barisan kedua boleh dikawal hanya dengan dengan hanya satu tuil untuk memudahkan pengguna.

Varian 1.5V turut akan dilengkapi cermin hadapan acoustic, sistem kunci pintar berserta butang penghidup enjin, meter Optitron, paparan pelbagai informasi seperti Camry, penghawa dingin automatik, sistem infotainmen dengan skrin sesentuh 6.8-inci berserta dengan kawalan suara serta kamera undur.

Ia juga menerima kemasan upholstery fabrik berwarna perang, roda stereng pelbagai fungsi balutan kulit, pintu kuasa gelungsur bahagian belakang untuk kedua-dua belah, filem penapis haba dan keselamatan premium serta kamera rakaman video digital seperti yang terdapat pada Hilux dan Fortuner baharu.

Kepada mereka yang berminat untuk mendekati model ini lebih awal dari tarikh pelancaran rasminya, anda boleh mengunjungi siri jelajah Toyota Sienta ‘Fun On The Go’ di Sunway Giza pada 13 Ogos 2016, dari 11 pagi hingga 10 malam. Toyota Sienta merupakan MPV kompak tujuh tempat duduk dan akan menjadi model terbaharu jenama berkenaan bagi pasaran tempatan.

Screen Shot 2016-08-11 at 4.28.39 PM

Selain lokasi ini, Sienta Mobile Truck turut akan berada dibeberapa kawasan lain bermula dari 13 Ogos hingga 25 Ogos nanti (sila rujuk jadual yang dilampirkan). Pelbagai aktiviti menanti pengunjung, antaranya agihan kupon pandu uji sebaik sahaja model berkenaan dilancarkan serta peraduan Catch The Sienta Photo Contest melalui Facebook.

Pada hujung minggu, Sienta Mobile Truck berkenaan akan bersama Kid’s Fun Truck dilokasi terpilih yang turut mempunyai Fun Zone bagi kanak-kanak. Ini bagi memudahkan ibu bapa yang ingin mendekati Sienta, sementara anak-anak mereka akan dihiburkan dengan permainan dan lain-lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required