Discovery Sport 2.2L SD4 dibuka untuk tempahan; harga RM450k, RM30k lebih tinggi dari model petrol

Land Rover Discovery Sport_5 BM

Setelah versi enjin petrolnya diperkenalkan pada Ogos 2015, Jaguar Land Rover (Malaysia) Sdn Bhd kini membuka tempahan bagi model Land Rover Discovery Sport diesel pula.

Land Rover Discovery Sport 2.2L SD4 Diesel dilengkapi dengan enjin turbodiesel 2.2 liter, yang menjana 190PS kuasa dan 420Nm tork, digandingkan dengan transmisi automatik sembilan kelajuan. Ia ditawarkan pada harga RM450,000, termasuk GST tetapi tidak termasuk cukai jalan, pendaftaran dan insurans. Harga berkenaan adalah RM30,000 lebih tinggi berbanding model petrolnya.

Dalam perkembangan sama, SUV dengan konfigurasi tempat duduk 5+2 ini turut ditawarkan dengan pelan ansuran percuma sehingga 12 bulan. Selain itu, jika pelanggan membuat tempahan sekarang, mereka turut akan menikmati tawaran rebat tunai.

Setiap Discovery Sport 2.2L SD4 didatangkan bersama jaminan 5 tahun atau 150,000km, penyelenggaraan berjadual percuma selama 5 tahun atau 80,000km dan bantuan jalanan 3 tahun, yang mana datang dahulu.

Discovery Sport dibangunkan dengan ciri keselamatan aktif dan pasif terkini. Pakej keselamatan pemandu dan penumpang yang menyeluruh, termasuk tujuh beg udara – bagi pemandu dan penumpang, lutut, dan tirai sisi dan toraks.

Ciri keselamatan lain termasuk Kawalan Penurunan Bukit (HDC®), Sistem Brek Anti-Kunci (ABS), Kawalan Cengkaman Elektronik (ETC), Stereng Bantuan Kuasa Elektronik (EPAS), Bantuan Permulaan Bukit, Kawalan Kestabilan Olengan (RSC), dan Kawalan Kestabilan Dinamik (DSC).

Ciri Terrain Response® membolehkan stereng, tindak balas pedal minyak, kotak gear, sistem brek/kestabilan Discovery Sport disesuaikan secara khusus dengan keperluan permukaan; General; Grass/Gravel/Snow (untuk keadaan licin di atas jalan mahupun off-road), Mud dan Ruts serta Sand.

Jaguar Land Rover Malaysia juga akan menganjurkan jualan istimewa bertempat di bilik pamerannya pada 20 dan 21 Ogos 2016.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required