KTM lancar komuter Padang Rengas ke Bukit Mertajam

ktm-komuter-2

Perkhidmatan komuter Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) telah melancarkan satu lagi laluan baharu dan ia melibatkan stesen Padang Rengas ke Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

Menurut Presiden KTMB Datuk Sarbini Tijan,perkhidmatan telah bermula sejak 2 September lepas dan ia bertujuan memberi kemudahan kepada orang ramai dengan menawarkan 22 perkhidmatan pergi dan balik setiap hari, laporan Bernama.

Manakala kekerapan perkhidmatan tren adalah setiap 60 minit untuk waktu puncak iaitu di antara 5.30 pagi hingga 9 pagi dan 6 petang hingga 8 malam

Beliau berkata sebelum ini pihaknya telah menawarkan tambang yang berpatutan dari stesen Taiping-Kamunting dengan RM1 bagi dewasa dan tambang maksimum bagi dewasa bernilai RM17.20 dari stesen Padang Rengas ke Padang Besar.

“Kita juga telah memulakan perkhidmatan komuter utara pada 11 Sept 2015 dari Butterworth ke Gurun dan Butterworth ke Kamunting dengan 14 perkhidmatan. Atas sambutan yang menggalakkan, kami telah menambah 28 lagi perkhidmatan setiap hari dari Butterworth ke Padang Besar dengan tambang RM11.40 sen,” katanya kepada pihak media.

Katanya lagi, diskaun 50% diberikan kepada kanak-kanak berumur empat hingga 12 tahun, warga emas dan Orang Kelainan Upaya (OKU) manakala tambang untuk kanak-kanak di bawah umur dua tahun adalah percuma.

Beliau berkata perkhidmatan komuter utara itu akan memudahkan perhubungan dan perjalanan orang ramai ke utara seperti Butterworth, Sungai Petani, Alor Setar, Arau dan Padang Besar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required