Peugeot 301 facelift diperkenalkan – sentuhan rekaan baharu, peningkatan pada ciri sistem infotainmen

peugeot-301-facelift-06-850x411

Peugeot telah memperkenalkan model 301 sedan versi facelift, tidak hanya dengan rekaan wajah baharu, tetapi turut hadir dengan kelengkapan yang dipertingkat. Pertama kali diperkenalkan pada 2012, ia dibangunkan untuk negara-negara dengan pasaran sedang berkembang; sebanyak 360,000 unit telah terjual.

Perubahan luaran paling utama tertumpu pada bahagian wajah hadapan, yang menampilkan gril radiator serta bonet baharu. Lampu utama juga menerima sentuhan yang segar, serta bahagian bampar yang direka semula; dilengapi lampu nyalaan siang LED. Lampu belakang juga menerima pembaharuan dengan rekaan tiga garis baharu.

Di ruang dalaman, kemasan dan trim baharu mengghiasi, dengan pilihan warna latar cerah atau gelap. Ia berdasarkan kemasan fabrik yang dikenali sebagai Cran Adamantium. Peugeot 301 sedan facelift juga memperkenalkan penggunaan sistem infotainmen dengan skrin sentuh tujuh inci. Ia turut dilengkapi dengan pemain Mirror Screen (dengan ciri MirrorLink, Android Auto dan Apple Carplay), navigasi 3D TomTom dan kamera undur.

Papan pemuka pula diberikan rekaan terbaharu, dengan kawalan pendingin hawa, serta butang tingkap kuasa yang kini terletak pada konsol tengah, di antara kedua-dua sisi tuil gear. Empat pilihan enjin ditawarkan; 1.2L PureTech 82 (82 hp pada 5,750 rpm dan 118 Nm pada 2,750 rpm), 1.6L VTi (115 hp pada 6,050 rpm dan 150 Nm pada 4,000 rpm) dan dua lagi enjin diesel, 1.6L BlueHDi 100 dan 1.6L HDi 92.

Bagi ciri keselamatan, 301 sedan facelift ini dilengkapi dua beg udara, ABS, ESP, EBA dan sistem pemantauan tekanan tayar (TPMS) serta Isofix. Pilihan warna pula ada tiga tambahan yang terkini; Artense Grey, Moka Grey and Deep Blue).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required