Mercedes-Benz E300 didedah harganya – RM459k

Mercedes-Benz E300 didedah harganya – RM459k

Mercedes-Benz Malaysia telah mendedahkan harga bagi model W213, iaitu sekitar RM458,888 (harga atas jalan, tanpa insurans). Ini melengkapkan lagi harga bagi semua barisan E-Class, termasuk E 250 Exclusive, E 250 Avantgarde dan E 200 Avantgarde (yang telah didedahkan lenih awal).

E 300 memiliki kuasa 241 hp (245 PS) dan tork 370 Nm dari enjin petrol M 274 DE 20 AL 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder. Enjin ini dipadankan dengan transmisi automatik 9G-Tronic torque-converter sembilan-kelajuan dengan pedal penukar gear Direct Select, yang menyalurkan kuasa ke roda belakang.

Penjana kuasa ini membolehkan E 300 dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 6.3 saat, dan ia turut didatangkan dengan lima mod operasi pilihan (Comfort, Eco, Sport, Sport+ serta Individual) menerusi suis Dynamic Select. Bagi meminimakan penggunaakn bahan api, enjin ini turut dilengkapi dengan fungsi ECO start/stop.

Elemen standard pada model E 300 ini termasuklah rim aloi ringan lima jejari-berkembar AMG 19-inci, Keyless-GO, akses but bebas-tangan, kamera 360-sudut, lampu utama Multibeam LED, bumbung panoramik, pengecas telefon bimbit tanpa wayar dan material kulit Artico yang membaluti papan pemuka dan paparan utama.

Ia juga dilengkapi dengan kokpit skrin yang lebar secara standard dalam pakej elemen, termasuk dua skrin 12.3-inci, setiap satunya dengan resolusi 1,920 x 720 piksel. Kokpit digital ini juga didatangkan dengan tiga rekaan skrin iaitu Classic, Sport dan Progressive.

Bagi hiburan, ia dikendalikan oleh sistem COMAND online dengan sambungan Apple CarPlay dan Androin Auto, Touch Control sentuhan-sensitif pada roda stereng dan kawalan konsol tengah. Bersama sistem ini, turut dipadakan dengan sistem bunyi sekeliling Burmester bersama 13-pembesar suara dan sembilan saluran untuk amplifier.

Untuk mengetahui lebih terperinci mengenai model ini E 300, sila layari CarBase.my.

GALERI: W213 Mercedes-Benz E 300 AMG Line

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required