Renault Captur CKD dilancar – lebih murah RM8,200

Renault Captur CKD dilancar – lebih murah RM8,200

Renault Captur sebelum ini diperkenalkan kepada pasaran Malaysia sebagai model yang diimport dengan harga RM117,200. Kini, versi pemasangan tempatan (CKD) sudah dilancarkan oleh Tan Chong Euro Cars dan prosesnya dilakukan di kilang Tan Chong Motor Assemblies di Segambut, Kuala Lumpur.

Harga bagi Captur CKD ditetapkan pada RM109,000 termasuk GST, tetapi tanpa insurans, dan ini adalah RM8,200 lebih rendah berbanding harga bagi model import. 100 pembeli pertama Captur CKD akan menerima tambahan rebat RM11,000, dan ini menjadikan nilai sebenar crossover segmen B ini RM98,000.

Enjin bagi Captur CKD masih lagi sama seperti sebelum ini, iaitu enjin empat silinder 1.2 liter turbocharged, yang mampu menghasilkan 118 hp pada 4,900 rpm dan 190 Nm tork pada 2,000 rpm. Kuasa ini disampaikan kepada tayar hadapan melalui kotak gear automatik enam kelajuan klac berkembar. Rim yang digunakan bersaiz 17 inci, dengan tayar 205/55R17.

Empat pilihan warna luaran ditawarkan, termasuk warna Flame Red baru, dengan bumbung Diamond Black, manakala kombinasi yang lain adalah Pacific Blue/Ivory, Ivory/Diamond Black, dan Arizona Orange/Diamond Black. Fabrik tempat duduk menggunakan warna Charcoal dan kelabu.

Kelengkapan standard bagi Captur CKD adalah termasuk lampu siang, fabrik tempat duduk yang boleh dicabut, cruise control dengan speed limiter, sistem pemasukan tanpa kunci, kamera undur, pengelap cermin dan lampu utama automatik, pengawal suhu automatik, sistem informasi dan hiburan dengan sambungan Bluetooth, USB dan AUX, serta skrin sesentuh tujuh inci bersama navigasi.

Captur CKD diberi jaminan selama lima tahun tanpa had batuan, dan juga boleh dibeli dengan pakej penyelenggaraan tambahan – pakej servis penyelenggaraan biasa tiga tahun bernilai RM4,212 dijual pada harga RM3,400 termasuk GST, manakala pakej servis penyelenggaraan biasa lima tahun bernilai RM6,522 ditawarkan pada harga RM5,200. Pilihan lain yang diberi adalah kemasan balutan kulit yang berharga RM3,800 termasuk GST dan lapik ruang barangan belakang pada RM200 termasuk GST.

Spesifikasi lebih lengkap berkenaan Renault Captur CKD boleh dilihat di laman CarBase.my

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Wan Mazri on Apr 18, 2017 at 10:39 pm

    Hi..still have that rm11k discount chance for first 100 buyers?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required