Sime Darby Auto Performance (SDAP) baru sahaja melancarkan program pemanduan buat pemilik baru kenderaan Porsche, yang membawa mereka ke Litar Antarabangsa Sepang untuk belajar lebih lagi serta meningkatkan lagi penghargaan terhadap kereta mereka.

Semua pemilik kenderaan Porsche empat pintu baru yang didaftarkan pada tahun 2017 akan menerima jemputan eksklusif percuma untuk menyertai acara “Penghargaan kepada Porsche.” Antara mereka yang layak adalah pembeli Macan, Cayenne dan Panamera baru.

Dalam acara ini, mereka akan diajar oleh pelatih Porsche, dan melalui beberapa siri latihan pemanduan progresif yang menunjukkan asas kawalan kenderaan. Pengalaman pemanduan dalam litar penuh menggunakan kereta sports Porsche dua pintu juga termasuk dalam program ini.

Menurut ketua pegawai eksekutif SDAP, Arnt Bayer, “Penghargaan kepada Porsche” adalah satu program pengalaman pemanduan untuk pelanggan yang ditambah kepada acara “Porsche Open Track Day” yang ada sekarang. Ia bertindak menawarkan pemilik Porsche asas bagaimana meningkatkan keupayaan memandu mereka, mengawal kenderaan dalam keadaan kecemasan dan meneroka kemampuan kenderaan empat pintu mereka.