Go Auto masuk pasaran Batam, perkenal tiga model

Go Auto masuk pasaran Batam, perkenal tiga model

Selain pasaran tempatan, pengedar kenderaan Haval di Malaysia, Go Auto Sdn Bhd turut memperluaskan rangkaian pemasarannya ke negara-negara ASEAN yang lain. Terbaru, syarikat itu menembusi pasaran Batam, Indonesia dengan pengenalan tiga model.

Model-model yang akan dibawa masuk ke pasaran Batam pada peringkat awal ini terdiri daripada Haval H1, SUV H2 dan H8. Selain Batam, setakat ini Go Auto telah juga memasarkan kenderaan Haval ke Brunei dan Kemboja. Selain Kemboja, Brunei dan Batam, Go Auto turut merancang memasuki beberapa negara ASEAN lain seperti Vietnam, Filipina serta Myanmar antara tahun ini dan tahun hadapan.

“Kami sudah menerima tempahan hampir 100 unit untuk pasaran Batam dan optimis angka ini akan terus meningkat selepas dilancarkan secara rasmi. Sasaran untuk 2017 di Batam adalah sebanyak 400 unit,” ujar Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Go Auto, Ahmad Azam Sulaiman.

Selain Azam, pelancaran model serta rangkaian pengedaran kenderaan Haval di sana turut disertai oleh wakil pengedar tempatan, Pengarah Urusan PT Makmur Andalan Indonesia (MAI), Sudry Aliyanto dan wakil pihak pengurusan PT Nusa Jaya Mobilindo.

Selain tiga pasaran ini, Go Auto turut mengintai peluang untuk memasarkan model-model Haval ke Singapura. “Bukan kerana nilai pasaran, tetapi kemasukan Haval ke Singapura akan menjadi penanda aras yang baik untuk jenama itu di ASEAN,” tambah Azam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required