Honda Jazz facelift dilancarkan di Thailand – lima varian ditawarkan, harga bermula dari RM70k

Honda Jazz <em>facelift</em> dilancarkan di Thailand – lima varian ditawarkan, harga bermula dari RM70k

Walaupun dipertonton lebih awal di Malaysia, Honda Jazz facelift 2017 terlebih dahulu dilancarkan untuk pasaran Thailand. Ia mula dijual di sana semalam.

Pembaharuan rekaan luaran tentunya sudah menjadi pengetahuan umum kini, memandangkan kita di Malaysia sudah pernah melihat kedua-dua versi petrol dari varian 1.5 V dan Sport Hybrid model berkenaan. Antara yang baru adalah rekaan gril dan bampar depan, dengan perbezaan rekaan baru dan saiz rim yang digunakan; antara 15 inci dan 16 inci.

Bagaimanapun, pasaran Thailand turut menerima varian dengan penampilan paling sporty, iaitu RS yang menampilkan lebih banyak perbezaan daripada versi standard. Antaranya, rekaan bampar depannya lebih agresif seperti pada model untuk pasaran Jepun. Ia dilengkapi juga dengan kit sisi badan dan bampar belakang dengan diffuser.

Honda Jazz <em>facelift</em> dilancarkan di Thailand – lima varian ditawarkan, harga bermula dari RM70k

Turut melengkapinya adalah lampu utama LED, rim 16 inci seperti varian standard, lambang RS pada gril depan dan bahagian belakang serta pelindung cermin sisi hitam yang baru. Perbezaan ruang dalamannya lebih minimum, dengan jahitan warna oren. Warna badan khas, Phoenix Orange Pearl diberikan.

Semua varian di sana dilengkapi dengan sambungan Bluetooth, kawalan kestabilan VSA dan Hill-start Assist sebagai ciri standard. Ia ditawarkan dalam lima varian; S, V, V+, RS dan RS+. Bagi varian S yang paling asas, antara lain ia menggunakan rim 15 inci, balutan tempat duduk fabrik dan dua beg udara.

Varian V pula menerima tambahan antaranya lampu nyalaan siang LED, rim aloi, keyless entry, butang Push Start dan paparan multi-info. Bagi V+ pula, ia turut menerima kawalan pendingin automatik, skrin sentuh 6.8 inci, kamera undur, paddle shifter dan enam pembesar suara. Varian RS+ satu-satunya yang ditawarkan dengan enam beg udara.

Enjin 1.5 liter i-VTEC empat-silindernya menghasilkan 117 PS pada 6,000 rpm dan 146 Nm tork pada 4,700 rpm. Varian S turut diberi pilihan antara CVT dan manual lima-kelajuan. Selebihnya menggunakan transmisi CVT.

Harga pula bermula dari 555,000 baht (RM69,800) bagi S Manual, 594,000 baht (RM74,700) bagi S CVT, 654,000 baht (RM82,300) bagi V, 694,000 baht (RM87,300) bagi V+ dan 739,000 baht (RM92,900) bagi RS. Paling mahal ialah RS+ dengan 754,000 baht (RM94,800).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required