Honda Jazz facelift 1.5 V petrol dipamer ketika SCKLM

Honda Jazz <em>facelift</em> 1.5 V petrol dipamer ketika SCKLM

Sabtu lalu, Honda Jazz versi facelift terbaru dipertontonkan buat pertama kalinya di Malaysia dalam varian i-DCD Sport Hybrid – juga penampilan sulungnya diperingkat global. Hari ini, peserta Standard Chartered KL Marathon 2017 (SCKLM) yang hadir ke Pusat Persidangan Kuala Lumpur untuk mendapatkan kelengkapan larian mereka berpeluang untuk melihat dengan dekat varian petrolnya pula, dalam spesifikasi paling tinggi, 1.5 V.

Bahagian luaran kelihatan sama sahaja dengan versi hibrid yang dipamer sebelum ini. Dengan gril baru serta kemasan hitam dengan bahagian bampar rekaan baru turut ditampilkan pada versi petrol. Lampu nyalaan siang LED pada bahagian bawahnya juga sama.

Namun, ada beberapa kelainan yang membesakan antara varian hibrid dan petrol 1.5 V ini. Antaranya lampu isyarat pada cermin sisi serta penyudah bagi rim dengan rekaan yang sama – ia menggunakan permukaan warna hitam berkilat berbanding kelabu pada versi hibrid.

Selain itu, risalah dengan spesifikasi ringkas peringkat awal bagi model ini juga sudah beredar. Varian 1.5 V ini antara lain mungkin akan dilengkapi dengan enam beg udara, rim 16 inci (varian lebih rendah menggunakan rim 15 inci), pembalut tempat duduk kulit (varian lain menggunakan fabrik) serta turut dilengkapi paddle shift serta rekaan baru bagi lampu kabus LED.

Ciri keselamatan seperti kawalan kestabilan (VSC), Hill-start Assist, ABS dan Brake Assist antara yang ditawarkan sebagai ciri standard bagi semua varian yang ada. Bagaimana pula dengan harganya? Dengan semua pertambahan ciri yang dipertingkatkan ini, dijangkakan harganya akan berada tidak jauh berbeza daripada penawaran Jazz sedia ada, yang berada sekitar RM74,000 hingga RM90,000 kini.

Apa pun, semua ini hanyalah dari jangkaan awal sahaja. Untuk mengetahui dengan pasti penawaran yang akan diberikan terhadap Honda Jazz facelift terbaru ini, sama-sama kita nantikan makluman rasmi daripada Honda Malaysia tidak lama lagi.

Honda Jazz facelift 2017 1.5 V

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required