Volkswagen Vento Allstar, GT dilancar – dari RM79k

Volkswagen Vento Allstar, GT dilancar – dari RM79k

Selepas memperkenalkan Volkswagen Polo Allstar baru-baru ini, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah memperkenalkan varian baharu bagi Vento yang dikenali sebagai Vento Allstar, yang dilengkapi dengan sedikit aksesori tambahan yang lebih menarik. Bukan itu sahaja, satu lagi varian iaitu Vento GT turut diperkenalkan. Kedua-duanya ditampilkan dengan suntikan luaran yang lebih sporty dan bergaya.

Vento Allstar dilengkapi dengan jaluran kekemasan hitam pada pintu, hiasan hitam pada bonet, spoiler belakang dan juga logo “Allstar” pada tiang-B. Di dalamnya, ia turut hadir dengan tempat duduk balutan kulit dengan logo “Allstar” pada tempat duduk hadapan, dan juga pedal aluminium, bersama alas lantai dan plat ambang pintu juga dengan perkataan “Allstar”.

Selain itu, Vento Allstar yang berasaskan varian Comfortline, turut dijanakan oleh enjin 1.6 MPI berkuasa 105 PS dan tork 153 Nm serta dipadankan bersama kotak gear automatik torque converter enam-kelajuan. Ia turut dipasang dengan aplikasi MYVW yang dilengkapi dengan pelbagai fungsi termasuklah pemantauan penggunaan bahan api dan jarak menerusi kemudahan pintar.

Di mana pengguna juga dapat mengesan kedudukan kereta menerusi telefon pintar. Malah pengguna juga boleh mendapatkan bantuan daripada Mondial Roadside Assistance jika berlaku kecemasan. Tiga tahun pertama langganan MYVE adalah percuma. Kesemua aksesori eksklusif ini bernilai RM7,000.

Elemen standard pada Comfortline turut dikekalkan termasuk lampu kabus, aloi “Riverside” 15-inci, perehat tangan hadapan boleh laras ketinggian, kekemasan dalaman krom, roda stereng dan tombol gear balutan kulit, pendingin hawa auto Climatronic, cruise control, Bluetooth, unit utama RCD 320G skrin biasa (bukan sesentuh) dan empat beg udara.

Volkswagen Vento Allstar, GT dilancar – dari RM79k

Manakala bagi Vento GT pula, ia adalah varian edisi istimewa yang berasaskan dari model tertinggi Vento Highline dengan pakej aksesori eksklusif bernilai RM9,000. Ia dikuasakan oleh enjin 1.2 liter TSI bersama kuasa 105 PS dan 173 Nm dari 1,550 hingga 4,100 rpm. Motor turbo dipadankan dengan transmisi DSG dwi-klac tujuh-kelajuan.

Vento GT dilengkapi dengan bumbung dan perumah cermin sisi berwarna hitam satin, GT Aerokit, jalur hitam pada pintu dan kemasan belakang, Untuk bahagian kabinnya pula, ia turut hadir dengan tempat duduk balutan kulit umpama paten sarang lebah termasuk logo “GT” pada tempat duduk hadapan, pedal sport aluminium, plat sisi, emblem serta alas lantai.

Ia turut menerima elemen standard yang sama seperti Comfortline, tetapi seperti mana varian Highline, ia turut hadir dengan aloi “Syenit” 16-inci dengan dua tona, serta ESC.

Kedua-dua varian Vento Allstar dan Vento GT ini juga dilengkapi dengan sistem infotainmen RCD 330G dengan skrin sesentuh dan empat-pembesar suara, sama seperti Polo Allstar.

Ia hadir dengan dua pilihan warna iaitu Reflex Silver dan Candy White. Harga (tanpa insurans dan cukai jalan) ditawarkan ialah RM78,888 bagi Vento Allstar, manakala Vento GT pula RM89,888. Ia turut hadir dengan waranti pengeluar lima-tahun, waranti bantuan jalanan lima-tahun dan 150,000 km servis berjadual percuma.

Jika mengikut harga asal yang diperkenalkan sewaktu pelancarannya pada Mei 2016, Vento Comfortline berharga RM87,635 dan Highline pula RM94,635. Namun dengan pengenalan varian baharu ini, ternyata harganya lebih murah sebanyak RM8,747 bagi Vento Allstar biarpun menerima aksesori eksklusif bernilai RM7,000. Manakala Vento GT pula lebih murah sebanyak RM4,747 dan berbanding Vento Highline. Jadi, manakah yang menjadi pilihan yang lebih berbaloi bagi anda?

Vento Allstar

Vento GT

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required