ULASAN VIDEO: Modenas Pulsar RS200 dan NS200

Bulan lepas, Modenas telah memperkenalkan tiga buah motosikal yang dipasang di kilangnya di Gurun, Kedah untuk pasaran Malaysia, dengan kerjasama Bajaj Auto dari India iaitu V15, RS200 dan NS200.

Sementara V15 adalah sebuah model retro dengan enjin 150 cc, RS200 dan NS200 pula adalah dua motosikal yang hampir sama, dengan perbezaan hanya pada bentuk badan dan beberapa aksesori lain.

Kedua-dua motosikal ini menggunakan enjin satu silinder SOHC empat injap dengan penyejukan cecair, dan uniknya, ia mempunyai sistem Triple Spark Technology yang memberi makna ia mempunyai tiga palam pencucuh. Kuasa yang mampu dihasilkan oleh dua motosikal ini adalah 24.5 PS pada 9,750 rpm dan 18.3 Nm tork pada 8,000 rpm.

Pulsar RS200 dijual pada harga RM11,342 termasuk GST dan ia mempunyai fairing penuh seperti sebuah sports bike, dengan terdapat lampu utama jenis projector, lampu siang LED, brek cakera hadapan 300 mm, cakera 230 mm di belakang, angkup brek Bybre dan sistem brek ABS.

Pulsar NS200 pula direka dengan gaya sebuah motosikal naked, dijual pada harga RM9,222, termasuk GST dan ia dilengkapi brek cakera hadapan 280 mm, cakera 230 mm di belakang, penghadang enjin, tongkat tengah, dan kedudukan lebih tinggi. Model ini juga tidak mempunyai sistem brek ABS.

Masih terdapat beberapa lagi perbezaan di antara kedua motosikal ini, dan anda boleh mengtahuinya dengan menonton video di atas, dan ia turut disertai dengan pendapat kami berkenaannya.

GALERI: Modenas Pulsar RS200

GALERI: Modenas Pulsar NS200

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required