VIDEO: BMW X3 G01 dengan Driving Assistant Plus

Model generasi ketiga BMW X3 G01 membuat penampilannya dengan rekabentuk baru sepenuhnya, dengan pilihan enjin terkini dan teknologi maju berbanding model terdahulu. Kenderaan Sports Activity Vehicle (SAV) itu kini turut dilengkapi dengan ciri Driving Assistant Plus, yang turut merangkumi keupayaan pemanduan semi-autonomous.

Ia termasuk ciri bantuan kawalan stereng dan laluan BMW, yang membolehkan X3 kekal berada di tengah lorong sepanjang masa. Bantuan stereng elektrik pula membolehkan pemandu untuk terus selesa sepanjang perjalanan, terutama di lebuhraya.

Sebagai keupayaan untuk mengelak kemalangan, ciri bantuan Evasion Aid akan diaktifkan – mengekalkan pergerakan stereng yang sederhana dan tidak mengejut. Dengan gandingan sistem suspensi pada kadar yang sesuai, ia bertindak memberikan kestabilan pada kenderaan dalam keadaan kecemasan.

Ciri Driving Assistance Plus turut membantu kenderaan ketika menghampiri persimpangan, dengan ciri Crossroad Warning. Dalam situasi ada kenderaan melintas di laluan X3, ciri berkenaan akan mengenakan brek yang kuat, serta memberikan amaran kepada pemandu.

Bahagian luaran, BMW X3 G01 dilengkapi dengan lampu LED sepenuhnya di depan dan di belakang. Di dalam pula, varian X3 M40i menerima roda stereng M Sport rekaan baru. Infotainmen pada model ini dikendalikan oleh iDrive, dengan skrin sentuh 10.2 inci. Input boleh dimasukkan melalui skrin sentuh, kawalan gerak-geri, arahan suara atau kawalan iDrive fizikal.

Ia juga menampilkan ciri kemudahan penyimpanan barang seperti sensor gerakan kaki untuk membuka pintu ruang barangan di belakang, serta boleh menurunkan tempat duduk belakang sepenuhnya dari jauh bagi mendapatkan kapasiti ruang barangan maksimum 1,600 liter. Turut tersedia ialah ruang tambahan di bawah lantai ruang barangan berkenaan.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut perincian yang ditawarkan oleh BMW X3 G01 2017 ini, tonton video yang disertakan. Ikuti juga artikel berkaitan varian M40i yang turut ditawarkan oleh pengeluar Jerman ini.

BMW X3 M40i

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required