Kia Proceed Concept – luaran ditunjukkan lebih awal

Kia Proceed Concept – luaran ditunjukkan lebih awal

Selepas satu teaser ringkas, Kia kini mendedahkan bagaimana rupa kereta pameran terbaru mereka yang akan dibawa ke Frankfurt Motor Show, iaitu Proceed Concept. Kia memanggil model ini sebagai “hot-hatch yang dipanjangkan”, dan ia memberi gambaran kepada kemungkinan rupa barisan kenderaan cee’d akan datang.

Kereta konsep ini kelihatan seperti model Stinger, yang menggunakan bentuk sebuah sportwagon, dengan muka yang agresif, bucu-bucu tajam, bukaan udara yang besar, gril ‘tiger nose‘, dan bonet hadapan yang berlekuk. Satu lagi ciri yang diketengahkan oleh Kia adalah lampu yang menunjukkan bayangan bentuk kenderaan tersebut, yang menyala apabila pemilik mendekati kenderaan mereka.

Berbeza dengan cee’d, kereta ini tidak lagi menggunakan lampu kabus LED empat petak kecil, sebaliknya diganti dengan unit yang berbentuk segi tiga di penjuru bampar. Lampu hadapannya pula lebih nipis, dan terdapat LED berbintik empat hampir seperti model Porsche.

Kia Proceed Concept – luaran ditunjukkan lebih awal

Kereta konsep ini juga kelihatan menarik dari tepi, dengan garis bumbung yang rendah, serta cermin yang luas, seakan-akan ia tidak mempunyai tiang tengah. Perincian lain bagi Proceed Concept adalah pemegang pintu tenggelam, rim 20 inci, warna cat ‘Lava Red‘ dan kemasan perak.

“Disebabkan semakin banyak pemandu Eropah yang mencari kenderaan prestasi sebagai alternatif kepada hot hatch tiga pintu, kami mula memikirkan sebuah model pengenalan yang berbeza dalam barisan model cee’d. Kereta konsep ini boleh menunjukkan bagaimana kemungkinan penampilan model cee’d akan datang,” kata ketua pereka Eropah untuk Kia Motors, Gregory Guillaume.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required