MSF Finale 2017 – masuk grandstand adalah percuma

MSF Finale 2017 – masuk grandstand adalah percuma

Pusingan terakhir Malaysia Speed Festival (MSF) 2017 akan berlangsung 2 dan 3 Disember ini, dan buat pertama kalinya, kemasukan ke kawasan grandstand akan diberikan percuma kepada penonton. Pada kedua-dua hari, peminat sukan permotoran negara tidak perlu membayar apa-apa untuk menyaksikan siri perlumbaan ini, dan masuk adalah melalui pintu utama Litar Antarabangsa Sepang.

Bagi mereka yang mahu menyaksikan lebih dekat aksi termasuk di belakang tabir, pas masuk ke kawasan paddock dijual pada harga istimewa, iaitu RM10. Pas ini hanya adalah untuk orang dewasa, sementara bagi kanak-kanak di bawah 15 tahun, masuk adalah percuma.

Pada hari Sabtu, 2 Disember, pengunjung boleh menyaksikan hari litar MSF Superbike, catatan masa MSF MegaLap dan MSF Track Day untuk kereta dari bahagian grandstand. Sebagai tambahan, acara MSF Drift Gonzo dan Mcclubz Car Show juga akan berlangsung di kawasan letak kereta paddock, yang boleh diakses setelah mempunyai pas paddock.

MSF Finale 2017 – masuk grandstand adalah percuma

Selain daripada itu, untuk aktiviti biasa, akan terdapat pelbagai gerai makanan sepanjang hari dan juga sesi BBQ bermula jam 5 petang. Bahagian khas kanak-kanak dengan istana belon angin turut akan disediakan di bahagian grandstand.

Pada hari Ahad, 3 Disember pula, akan terdapat sesi kedua MSF Track Day untuk kereta, perlumbaan Caterham Motorsport dan semestinya, perlumbaan MSF sendiri yang melibatkan sehingga 11 kategori. Masuk ke bahagian grandstand pada hari Ahad juga adalah percuma, sementara pas paddock dijual pada harga RM20 jika dibeli sebelum jam 11 pagi, dan RM35 pada waktu selepas itu.

Untuk tiket meletak kereta pula, harganya adalah RM5 untuk hari Sabtu, manakala pada hari Ahad, tiket letak kereta dijual pada harga RM10 untuk tiket biasa dan RM50 untuk tiket premium. Pas paddock boleh dibeli di kawasan masuk utama paddock. Untuk maklumat lanjut, layari laman rasmi serta Facebook MSF Racing.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required