Lexus UX terbaru kini ditunjukkan dalam video rasmi

Lexus UX terbaru kini ditunjukkan dalam video rasmi

Ketika ini, Lexus mempunyai beberapa barisan model SUV dengan ciri mewah yang ditawarkan dalam pasaran ketika ini. Contohnya Lexus NX, RX, RX L, GX dan LX. Terbaru, cabang kenderaan mewah Toyota ini bagi perhatian pula terhadap model yang lebih asas dan hadirlah Lexus UX, crossover kompak pertama jenama itu.

Gambar awal bagi model berkenaan telah pun didedahkan, sebelum penampilan sulungnya diperingkat global yang dijangka akan diadakan ketika Geneva Motor Show bulan depan. Inilah wajah pencabar terbaru kepada model-model seperti BMW X1, Mercedes-Benz GLA dan Audi Q3.

Walaupun ia nampak lebih ringkas dan berbeza berbanding UX Concept yang ditunjukkan pada 2016, beberapa pendekatan rekaan masih lagi dikekalkan. Ini termasuk bahagian fender, garis badan ditengah serta kemasan pada lengkungan tayar yang digunakan.

Rekaan gril spindle Lexus masih digunakan, dengan versi baru bagi DRL LED dilanjutkan ke bahagian atas lampu utama. Walaupun belum ada gambar bahagian belakang, video yang ada mencadagkan rekaan lampunya berbentuk-U, sama seperti pada model konsep sebelum ini.

Video yang sama juga mendedahkan bahagian dalamannya, yang menggunakan pendekatan sama seperti model-model Lexus yang lain. Ini termasuklah instrumen kluster digital, serta jam analog dan skrin infotainmen yang lebar.

Ia dijangka akan menggunakan platform Toyota New Global Architecture (TNGA) versi premium, UX turut akan ditawarkan dalam varian hibrid, kemungkinan besar menggunakan sistem yang baru diperkenalkan – Toyota Hybrid System II (THS II). Lexus juga sudah patenkan nama UX 200 dan UX 250 di Amerika Syarikat; mungkin varian-varian berkenaan juga akan ditawarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required