Sejak usaha sama dengan Geely diumumkan, Proton telah melalui program penambahbaikan kualiti menggunakan sistem penilaian berdasarkan kriteria skor global Volvo. Pengeluar kenderaan nasional itu menjelaskan, sejak memulakan program berkenaan, ia sudah menampakkan hasil.

Audit yang dijalankan oleh Geely pada Disember tahun lalu menunjukkan penambahbaikan sebanyak tiga kali ganda. Syarikat itu menyatakan dengan lanjutan penambahbaikan yang diperkenalkan secara berperingkat, mereka yakin akan dapat meraih skor yang lebih baik di dalam audit terbaru yang akan dilakukan hujung bulan ini.

Selain soal kualiti, yang telah menyaksikan beberapa model spesifik dan perkara yang disasar untuk diperkemas, inisiatif lain turut diperkenalkan bagi jualan dan pemasaran, yang akan terus dilaksanakan selepas ini. Ujian terhadap SUV pertama Proton juga berjalan lancar dan sedang dipersiap untuk pelancarannya pada suku keempat tahun ini.

Proton juga menyatakan, jualan bulan Februari 2018 syarikat itu bersamaan dengan 9.6% perkongsian dari keseluruhan pasaran automotif Malaysia. Majoriti jualan disumbangkan oleh model seperti Saga, Persona, Exora dan Iriz.

Iriz juga menjadi tumpuan bagi kempen “My Style, My Drive” yang akan berlangsung bulan ini di semua premis jualan Proton seluruh negara. Pelanggan dijemput untuk mendekati model hatchback kompak ini dan memandu ujinya untuk mengetahui pembaharuan yang telah dilakukan terhadap versi terkini model itu.