Pakatan Harapan akan hapuskan tol secara berperingkat jika menang PRU14 – Tun Mahathir

Pakatan Harapan akan hapuskan tol secara berperingkat jika menang PRU14 – Tun Mahathir

Demam Pilihanraya Umum kali ke-14 (PRU14) kian membara. Walau menjadi tanda tanya bilakah ia akan diadakan, mungkinkah awal bulan hadapan seperti mana desas-desus yang bertebaran?

Seperti biasa, semua parti politik akan mengeluarkan manifesto masing-masing untuk menambah keyakinan atau pun lebih tepat “membeli” hati para pengundi supaya mengundi mereka sebagai pentadbir negara.

Pada awal bulan lalu, Pakatan Harapan telah mengeluarkan manifesto mereka yang diberi judul ‘Buku Harapan’, ini termasuklah untuk menstabilkan harga runcit bahan api utama serta menghapuskan cukai barang dan perkhidmatan (GST).

Semalam, Pengerusi Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, pihaknya akan menghapuskan tol secara berperingkat berdasarkan kontrak konsesi jika menang dalam PRU14 ini.

“Dalam tempoh 100 hari kerajaan baharu akan menghapuskan kutipan tol seluruh negara secara berperingkat berdasarkan kontrak konsesi. Namun prosedur penghapusan secara berperingkat itu akan diumumkan bila kita masuk Putrajaya,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan, di Parlimen, laporan Sinar Harian.

Baru-baru ini, PAS dalam manifestonya pula berkata, duti eksais akan dihapuskan bagi mereka yang baru pertama kali membeli kenderaan. Cadangan daripada PAS itu tertakluk kepada kenderaan dengan kapasiti enjin bawah 1.3 liter. Parti itu juga mencadangkan pinjaman tanpa faedah diberikan bagi mereka yang pertama kali membeli kenderaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required