Audi Q8 – teaser rasmi menjelang pengenalan Jun ini

Audi Q8 – teaser rasmi menjelang pengenalan Jun ini

Audi mula menunjukkan teaser rasminya sempena kedatangan Q8 baharu menerusi laman Facebook dengan imej yang menggambarkan garisan SUV berkenaan. Q8 ini merupakan model perdana dalam barisan Q bagi pengeluar Jerman ini, yang turut disertai Q7, Q5, Q3 dan Q2.

Tidak banyak informasi yang dibekalkan, namun difahamkan Q8 bakal menggunakan MLB Evo platform, seperti yang digunakan oleh Q7 dan model lain di bawah Volkswagen Group. Dijangkakan enjin hibrid juga akan ditawarkan, dengan pacuan semua-roda quattro, sementara penjana kuasa plug-in hybrid bakal ditawarkan kemudian.

Membandingkan imej teaser dengan spyshot yang pernah disiarkan, tiada banyak perbezaan di antara kedua-duanya. Dua garisan melintang merentasi gerbang roda hadapan dan belakang memang agak jelas kelihatan, di samping jaluran krom di sisi bawah SUV berkenaan.

Foto spyshot Audi Q8

Pita reflektif menggambarkan garisan bumbung yang rendah sehingga ke cermin belakang dan tiang-D. Selain itu, Q8 turut menampilkan gril bingkai tunggal haksagon yang menyerlah bersama lampu belakang bersaiz-penuh.

Di dalamnya, Q8 masih mengekalkan bentangan yang sama seperti model konsepnya dan Q8 Sport yang pernah dipertontonkan sebelum ini, dengan larasan dua skrin seperti model A8 terkini. Skrin ketiga akan menjadi sistem kokpit maya pada panel instrumen.

Pada Mac lalu, Peter Mertens, ahli lembaga pengarah Audi, telah mendedahkan Q8 hanya akan dipertontonkan di peringkat dunia di Shanghai pada Jun ini. Jadi kena nantikan bersama perincian dan informasi selanjut mengenainya.

GALERI: Spyshot Audi Q8

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required