TINJAUAN RINGKAS: Meter digital Geely Boyue 2018

Melihat kepada pra-tonton model contoh SUV pertama Proton yang dipamerkan minggu lalu, semakin jelas kini bahawa model Proton itu nanti akan menggunakan model Geely Boyue versi facelift terkini 2018 dan bukan versi yang sebelum itu.

Melihat kepada penampilan SUV Geely itu, memang terserlah imej dan pakej yang menarik yang ingin ditawarkan. Dari segi reka bentuk sahaja, ia mampu menandingi model-model lain yang menjadi pesaingnya ketika ini, bagi SUV segmen C di sini.

Tidak ketinggalan ialah senarai kelengkapan yang bakal ditawarkan oleh Proton. Setakat ini, sudah disahkan bahawa SUV pertama Proton itu nanti antara lain akan dilengkapi dengan ciri-ciri termaju seperti sistem pemantau titik buta, bantuan pemanduan seperti brek kecemasan automatik (AEB), adaptive cruise control, amaran keluar laluan dan juga lampu tinggi automatik.

Selain itu, SUV ini turut didatangkan dengan pembersih udara pintar, sistem pemantau angin tayar, kamera 360-darjah dan juga sistem infotaimen bersama skrin sesentuh lapan-inci lengkap dengan hubungan internet 4G dan juga aplikasi mudah alih serta fungsi kawalan jauh menerusi telefon pintar.

Minggu lalu, wakil kami dari seksyen bahasa Inggeris, Danny Tan berkesempatan untuk mengikut rombongan Proton ke Beijing Motor Show 2018 dan juga melawat premis Geely di sana. Antara yang sempat ditinjau pada model terbaru Boyue itu – yang dijangka turut akan ditawarkan pada SUV pertama Proton nanti – ialah paparan meter digital yang ada. Tonton video ringkas ini untuk tahu lebih lanjut.

GALERI: Pra-tonton SUV Pertama Proton di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required