Potongan kadar tol sempena PRU14 – libatkan NPE, LDP, PLUS dan lain-lain; rebat 20% turut disediakan

Potongan kadar tol sempena PRU14 – libatkan NPE, LDP, PLUS dan lain-lain; rebat 20% turut disediakan

Sempena hari mengundi bagi Pilihanraya Umum ke-14 Rabu ini, beberapa lebuhraya utama akan memberikan potongan kadar tol dan rebat kepada pengguna. Ini disahkan oleh Persatuan Syarikat Konsesi Lebuhraya Malaysia (PSKLM), di mana lapan lebuhraya akan memberikan diskaun 10% bagi kenderaan Kelas 1 yang menggunakan lebuhraya mereka bermula tengah malam hingga 11.59pm pada 9 Mei 2018.

Lebuhraya yang terlibat ialah Lebuhraya Pantai Baru (NPE), Lebuhraya Cheras-Kajang (Grand Saga), Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP), Lebuhraya Duta-Ulu Klang (DUKE), Lebuhraya Kajang-Seremban (LEKAS) di plaza tol Ampangan sahaja, Lebuhraya Shah Alam (KESAS), Lebuhraya Sungai Besi (BESRAYA) dan Lebuhraya Pintasan Selat Klang Utara Baru (Grand Sepadu).

Sementara itu, semua kenderaan dari kelas lain juga akan menerima potongan 10% yang sama di jambatan Pulau Pinang Kedua, Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK), Lebuhraya Pantai Timur 1 (LPT1) dan Lebuhraya Maju (MEX) dari tengah malam hingga 11.59 pm 9 Mei. Lebuhraya SPRINT pula akan sediakan diskaun 10 sen bagi tempoh sama.

Pengguna Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (AKLEH) juga akan menikmati potongan 10%, tetapi hanya dari jam 8 pagi hingga 5 pm pada 9 Mei sahaja. Dalam tempoh yang sama ini, semua pengguna Lebuhraya KL-Kuala Selangor (LATAR) akan menikmati perjalanan percuma sepenuhnya.

Bagi rebat pula, ia akan diberikan kepada pengguna Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dan Lebuhraya PLUS (kecuali Bangunan Sultan Iskandar, Tanjung Kupang dan plaza tol di Jambatan P. Pinang). Rebat yang diberikan ialah 20% bagi pemegang kad PLUSMiles atau kad Touch n’ Go yang berdaftar melalui portal PLUSMiles, sah pada 8 dan 9 Mei bagi kenderaan kelas 1. Rebat ini bagaimanapun hanya diberikan bagi perjalanan melebihi 100 km, dan pengguna boleh membuat tuntutan antara 15 Jun hingga 14 September tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required