Tiada kutipan tol untuk semua kenderaan di Jambatan Pulau Pinang jika PH menang PRU 14 – Lim Guan Eng

Tiada kutipan tol untuk semua kenderaan di Jambatan Pulau Pinang jika PH menang PRU 14 – Lim Guan Eng

Memberi respon terhadap janji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa motorsikal tidak akan dikenakan tol di Jambatan Pulau Pinang sekiranya BN kembali mengusai negeri itu, Ketua Menteri Lim Guan Eng menyatakan bukan sahaja kenderaan dua roda, malah semua kenderaan yang melalui jambatan berkenaan tidak perlu lagi membayar sebarang tol sekiranya Pakatan Harapan (PH) diberi mandat memerintah negara pada Pilihanraya Umum kali ini.

Perkara ini dinyatakan pada laman facebook rasmi Ketua Menteri Pulau Pinang itu dengan menyebut, “Undi PH dan caj tol untuk jambatan pertama akan dihapuskan setelah kami mengambil alih Putrajaya.”

Dalam kenyataan Perdana Menteri sebelum ini, beliau berjanji untuk melupuskan kutipan tol bagi motsikal di Jambatan pertama dan kedua Pulau Pinang sekiranya BN dipilih kembali memerintah oleh rakyat negeri itu pada Pilihan Raya Umum ke-14 kelak. Buat masa ini, penunggang motosikal dikenakan tol RM1.40 pada jambatan pertama, manakala di jambatan kedua pula ialah RM1.70 untuk sekali masuk ke pulau berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Alson P on Apr 14, 2018 at 2:52 am

    Nak seluruh rakyat Malaysia undinya tetapi hanya mansuh tol jambatan Penang saja.. Nampak macam janji kosong..

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required