Sembang PT #1: SYM VF3i – perlu kapcai 183 cc? Modenas Dominar 400 murah? Berteduh masa hujan?

Di antara motosikal yang baru dilancarkan di Malaysia, SYM VF3i mendapat paling banyak perhatian daripada pembaca dan juga orang ramai. Salah satu sebabnya mungkin kerana kapasiti enjin yang digunakan, iaitu 183 cc? Tapi, dalam banyak-banyak pilihan kapcai sedia ada, perlu ke diperkenalkan satu lagi kapcai dengan enjin yang lagi besar?

Sebuah lagi motosikal yang turut menerima perhatian ramai ialah Modenas Dominar 400. Motosikal ini pula, walaupun lebih ramai yang suka motosikal bawah 250 cc (sebab tak payah upgrade lesen B penuh), harga yang diumumkan untuk Dominar ini buat ramai orang tak senang duduk. Untuk jenis dan kelas motosikal yang setara, harga RM14,615 untuk Dominar sebenarnya sangat murah, kan?

Satu hal lagi, beberapa waktu kebelakangan ini, kita dengan balik kejadian-kejadian penunggang motosikal yang berteduh daripada hujan di bawah jambatan di lebuhraya dilanggar oleh kenderaan lain. Ini sangat menyedihkan. Apa yang perlu kita buat sekiranya terpaksa berteduh dalam cuaca hujan?

Tiga topik inilah yang kami bincangkan dalam satu format video “Sembang PT” yang lebih santai ini. Kalau anda pun ada pandangan nak dikongsi, silakan. Dan, kalau suka format borak-borak macam ini, tolong bagitau sama ada ia patut diteruskan di masa hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required