Static photo
Colour: misano red

Audi A4 B9 kini diberikan kemaskini atau facelift, tiga tahun selepas membuat penampilan pertamanya. Bagaimanapun, tidak seperti BMW 3 Series F30 dan Mercedes-Benz C-Class W205 yang menerima naik taraf teknologi dan sisten janaan kuasa sebelum ini, kemaskini pada pesaing dari Audi ini hanya diberi pembaharuan dari aspek kosmetik sahaja.

Luarannya kini diberikan rekaan bampar depan baru dengan bahagian masukan udara kemasan krom hiasan. Varian S-Line pula hadir dengan rekaan lebih sporty pada bahagian yang sama ini. Gril bingkai tunggal yang ada juga adalah rekaan baru, dengan jalur lintang tiga dimensi pada varian S-Line.

Di belakang, varian S-Line tidak lagi menggunakan ekzos berkembar bulat; ia kini digantikan dengan bukaan trapezoid yang disekalikan pada bahagian bampar. Turut ditawarkan ialah pakej “competition” bagi S-Line yang lengkap dengan bilah bampar depan dan kemasan sisi dalam warna Selenite Grey, logo hiasan pada pintu belakang serta spoiler RS yang lebih agresif pada versi wagon Avant. Rim pula direka semula dari 16-inci kepada 19-inci.

Static photo
Colour: ascari blue

Di ruang dalam, varian S-Line Competition menerima kemasan gentian karbon, stereng tiga jejari dengan butang pelbagai fungsi dan tempat duduk kulit hitam. Tempat duduk pagi varian S Sport pula boleh dipilih warnanya, seperti Magma Red. Ciri standard lain adalah seperti rim aloi Audi Sport 19-inci, brek kaliper merah, suspensi sport dan lampu utama LED.

Tiada perubahan lain yang dinyatakan. Untuk itu, enjin yang digunakan adalah sama seperti sebelumnya – 1.4 dan 2.0 liter turbocas petrol serta 2.0 liter turbodiesel yang digandingkan dengan kotak gear enam-kelajuan manual atau transmisi klac berkembar S-tronic tujuh-kelajuan. Sistem pacuan semua roda Quattro juga dijangka akan terus ditawarkan sebagai pilihan.