Audi e-tron – bahagian dalam disiar, cermin sisi digital

Audi e-tron – bahagian dalam disiar, cermin sisi digital

Sebelum ia dipertontonkan secara rasmi Ogos nanti, Audi telah mengeluarkan gambar bahagian dalam yang jelas bagi SUV elektrik terbaru mereka iaitu e-tron. Selain gambar yang agak banyak, pengeluar dari Jerman itu juga mendedahkan beberapa lagi perincian berkenaan model tersebut.

Sebagai permulaan, e-tron akan mempunyai jarak roda 2,928 mm, dengan Audi memberitahu ruang yang disediakan mencukupi untuk lima penumpang bersama beg mereka. Sebagai tambahan, Audi juga mendakwa model ini mempunyai panjang bahagian dalam, ruang kepada (depan dan belakang) serta ruang kaki bagi penumpang baris kedua yang terbaik dalam kelasnya (segmen SUV saiz penuh).

Selain daripada itu, Audi juga mendakwa kereta ini mampu mencapai tahap keselesaan akustik tertentu dengan sistem penebat dan kedap bunyi istimewa di semua zon yang dapat menyerap gangguan bunyi. Mereka turut menambah, pada kelajuan sekitar 85 km/j, bunyi udara hampir tidak kedengaran kepada penumpang.

Audi e-tron – bahagian dalam disiar, cermin sisi digital

Sama seperti model Audi lain yang dikeluarkan baru-baru ini (A6, A7 Sportback, A8 and Q8), banyak bahagian yang boleh dilihat pada bahagian dalamnya. Di depan pemandu terdapat panel instrumen digital yang boleh diubah mengikut suka, manakala bahagian papan pemuka utama diletakkan dengan satu lagi unit skrin untuk infotainmen. Bawah padanya terdapat satu lagi paparan kecil untuk pendingin hawa serta ciri lain.

Setakat itu, semuanya kelihatan seperti sebuah model Audi yang moden, tapi apabila anda perhatikan lebih rapi, di tepi pintunya terdapat satu skrin OLED tujuh inci. Skrin ini memaparkan pandangan yang diperolehi daripada kamera tepi yang kini menggantikan cermin sisi seperti kereta biasa. Dengan sistem digital, pemandu boleh memilih tiga pandangan dalam sistem MMI untuk situasi berbeza iaitu pemanduan lebuh raya, membelok dan masuk parkir.

Satu lagi ciri unik pada bahagian dalamnya adalah pemilih gear dan perehat tangan, yang mana menurut Audi, “nampak seperti terapung di atas konsol.” Bergantung kepada varian, pelbagai kemasan disediakan sebagai pilihan termasuk kulit Valcona dan brushed aluminium. Tempat duduk juga dilihat mempunyai corak seperti papan litar elektrik dan boleh dipilih dengan warna jahitan yang kontras.

Sistem lain yang ditawarkan termasuk pakej lampu suasana yang dapat mengesan garis rekaan bahagian dalam, dan memberikan nyalaan pada lencana e-tron serta sistem bunyi Bang & Olufsen yang digunakan. Untuk sistem bunyi, ia didatangkan bersama 16 pembesar suara dan amplifier berkuasa sehingga 705 watt.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required