Proton mencatatkan peningkatan jualan 50% bagi Jun

Proton mencatatkan peningkatan jualan 50% bagi Jun

Proton mencatatkan peningkatan jualan sepanjang bulan Jun 2018, dengan menyerahkan sebanyak 6,173 unit kepada pelanggan, sekaligus mencatatkan peningkatan 50% berbanding bulan Mei. Lonjakan jualan ini menyaksikan kadar perkongsian pasaran syarikat ini mencapai 10% daripada jumlah keseluruhan industri (TIV) bagi bulan yang sama berbanding 9.5% sebelumnya.

Menurut Proton, pencapaian yang memberangsangkan ini disumbangkan oleh pelanggan-pelanggan yang mengambil kesempatan tempoh bebas cukai yang sedang berlangsung ketika ini, begitu juga dengan promosi Raya yang dijalankan. Model Saga dan Persona terus menjadi yang paling laris – Saga sahaja berjaya dijual sebanyak 3,000 unit.

“Proton mencapai angka jualan terbaik pada Jun 2018. Ini membuktikan pengguna di Malaysia masih memilih barisan Proton sedia ada, antaranya disebabkan oleh ciri-ciri terkini yang melengkapi model-modelnya,” ujar CEO Proton Edar, Abdul Rashid Musa

“Promosi menarik yang diberikan, ditambah dengan kadar GST 0% ketika ini serta penambahbaikan pada kualiti kenderaan Proton, semua ini menjadi faktor kepada peningkatan jualan yang dicatatkan ini. Kami berharap momentum ini boleh diteruskan sehingga hujung tahun nanti,” jelas beliau.

Proton sebelum ini merupakan jenama kenderaan pertama yang menyatakan sokongan untuk memberi sumbangan kepada Tabung Harapan Malaysia. Dalam perkembangan terbaru, Tun Mahathir turut memberikan reaksi positif terhadap SUV pertama Proton yang bakal dilancarkan tak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required