Audi Q3 2019 – teaser mula disiar sebelum pelancaran

Audi telah mula mengeluarkan teaser bagi model Q3 generasi kedua, yang dijadualkan bakal membuat penampilan global pertama 25 Julai nanti. Video di atas menunjukkan sedikit ciri pada crossover baru ini, yang akan memberi saingan kepada model seperti Mercedes-Benz GLA, BMW X1 dan Volvo XC40.

Berdasarkan kepada apa yang ditunjuk, banyak ciri seperti yang pernah dilihat pada unit ujian memang akan diguna pada model produksi. Ini termasuk gril Singleframe yang lebih tajam, dan di setiap penjuru terdapat lampu utama yang lebih berbucu bersama lampu DRL unik. Pada bahagian bucu bampar hadapan, terdapat lubang udara (tapi tertutup).

Di bahagian lain, Q3 generasi kedua ini mempunyai fender yang lebih kembung serta garisan badan yang lebih jelas di atas sedikit pada pembuka pintu. Berbeza dengan model generasi pertama, model baru ini juga akan mempunyai cermin sisi yang diletakkan rendah sedikit.

Merujuk kepada spyshot sebelum ini, bentuk asas Q3 baru ini tidak akan jauh berbeza dengan model sekarang, dengan bahagian-bahagian kecil seperti lampu diubah sedikit. Video rasmi ini tidak menunjukkan bahagian dalam, tapi kita pernah melihat ciri seperti paparan instrumen digital, skrin sesentuh besar serta rekaan stereng baru melalui unit ujian.

Pilihan biasa enjin diesel dan petrol mungkin akan ditawarkan pada Q3 baru ini, bersama pilihan pacuan semua roda Quattro. Ia juga dijangka dibangunkan atas platform MQB seperti kebanyakan model Q yang lain, dan mungkin nanti akan ditawarkan dengan enjin hibrid.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required