Mercedes-Benz GLA 200, GLA 250 4Matic facelift turut dilancarkan untuk Malaysia – Harga dari RM240k

Mercedes-Benz GLA 200, GLA 250 4Matic facelift turut dilancarkan untuk Malaysia – Harga dari RM240k

Seperti yang dimaklumkan, selain GLA 45 4Matic, hari ini Mercedes-Benz Malaysia turut melancarkan lagi dua model facelift iaitu GLA 200 dan GLA 250 4Matic. Kedua-dua model ini turut pertama kali diperkenalkan di pasaran tempatan pada November 2014. Bagi model facelift ini, GLA 200 tampil dengan Urban Line, dan AMG pula bagi GLA 250 4Matic termasuk untuk bahagian luaran dan dalamannya.

Menambahkan lagi karakteristiknya yang lebih sporty, ada sedikit peningkatan bagi bahagian hadapannya iaitu bagi gril dan bamparnya yang telah direka semula. Bahkan untuk GLA 200 pula, lampu utama HID pada model terdahulu telah dipertingkatkan ke lampu utama LED High Performance. Pada bahagian belakangnya juga, ditampilkan dengan rekaan grafik baharu bagi lampu dan bampar serta diffuser.

Seperti GLA 45 4Matic, kedua-dua model GLA 200 dan GLA 250 4Matic turut ditawarkan dengan lampu utama LED High Performance, Adaptive Highbeam Assist, cermin sisi larasan elektronik, rel bumbung aluminium hitam berkilat dan Night Package. Bagi GLA 200, ia turut didatangkan dengan roda aloi-ringan lima-jejari 19-inci hitam pekat. Manakala GLA 250 4Matic pula lebih rugged dengan roda aloi-ringan lima-jejari AMG 19-inci.

Mercedes-Benz GLA 200, GLA 250 4Matic facelift turut dilancarkan untuk Malaysia – Harga dari RM240k

Menjengah bahagian dalamnya pula, ia menampilkan dial yang baharu dan kluster instrumen yang diperkemaskinikan. Malah kekemasan krom untuk kawalan tempat duduk dan konsol tengah turut ditampilkan. Selain itu, kekemasan kulit Artico menjadi pilihan dan tempat duduk bagi GLA 200 dilengkapi dengan fabrik Maringa hitam, manakala upholstery gentian mikro DINAMICA juga rona hitam buat GLA 250 4Matic.

Peningkatan bagi bahagian kabin secara standard bagi kedua-dua model ialah didatangkan dengan COMAND Online dan sistem bunyi sekeliling Harman Kardon Logic 7, Keyless-GO dan pintu belakang Easy Pack, sistem Tirefit, kawalan suhu automatik Thermotronic, bumbung matahari gelangsar panoramik, sokongan Apple CarPlay dan Android Auto, serta skrin paparan lapan-inci. Bagi GLA 250 4Matic, ada elemen tambahan baharu untuknya iaitu turut didatangkan dengan sistem navigasi Garmin Map Pilot,fungsi paparan off-road, alas lantai dan panel ambang pintu AMG.

Kedua-dua model ini masih mengekalkan penjana kuasa yang sama seperti model sebelumnya, iaitu bagi GLA 200 yang dipadankan dengan enjin 1.6 liter pengecas turbo empat-liter sebaris (156 hp/250 Nm), manakala GLA 250 4Matic pula dengan enjin 2.0 liter DOHC pengecas turbo empat-silinder sebaris (211 hp/350 Nm). Kedua-duanya dipadankan dengan transmisi automatik 7G-DCT dwi-klac tujuh-kelajuan.

Dynamic Select turut menawarkan mod pemanduan termasuk Comfort, Sport, Eco, Individual dan tambahan bagi GLA 250 4Matic dengan menampilkan Off-Road.

GLA 200 dan GLA 250 4Matic bagi pasaran Malaysia ini turut ditawarkan dengan suspensi off-road dengan menawarkan ketinggian 30 mm serta menambah baik gandar kenderaan dan keupayaan off-road.

Warna baharu, Canyon Beige, turut dimasukkan dalam barisan pilihan kedua-dua model ini. Harga atas jalan (tanpa insurans) bagi GLA 200 Urban Line ialah RM239,888 dan GLA 250 4Matic AMG pula ialah RM269,888.

Bagi model GLA generasi baharu ini, Mercedes-Benz Financial (MBF) turut menawarkan dua pakej kewangan menarik, iaitu pakej Hire Purchase Classic bermuka 1.88% hingga 2.28% dengan tempoh pinjaman antara tiga hingga tujuh tahun. Selain itu, MBF turut menawarkan pakej Agility Financing yang fleksibel. Di mana dengan pakej lima tahun pinjaman adalah berdasarkan perbatuan 20,000 km setahun, deposit 10% bagi GLA 200 Urban Line, iaitu RM3,235 sebulan. Antara faedahnya, selepas perjanjian tamat, pelanggan ditawarkan dengan pilihan sama ada ingin melanjutkan kontrak pinjaman atau memulangkan semula kenderaan mereka untuk ditukarkan ke model baharu.

Ikuti spesifikasi dan perincian penuh model GLA 200 dan GLA 250 4Matic ini menerusi CarBase.my.

Mercedes-Benz GLA 200 Urban Line facelift

Mercedes-Benz GLA 250 4Matic AMG facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required