KTM Duke 200 kembali dalam pasaran M’sia – RM12k

KTM Duke 200 kembali dalam pasaran M’sia – RM12k

September tahun lalu KTM Malaysia telah melancarkan dua model Duke permulaan iaitu Duke 250 dan Duke 390. Dua model ini sememangnya dapat dilihat mempunyai pembaharuan yang jelas terutama pada bahagian penampilan dan kelengkapan lain, tapi ini tidak bermakna satu lagi model Duke yang berada di bawahnya iaitu Duke 200 dilupakan terus. Kini, syarikat itu mengeluarkan kenyataan Duke 200 masih lagi dijual – pada harga RM11,888 tidak termasuk insurans.

Model ini ditunjukkan semasa karnival KTM yang berlangsung di Johor Bahru hujung minggu lalu, dan perubahan yang paling jelas yang boleh dilihat cumalah grafik pada motosikal itu. Warna utama pada Duke 200 ini adalah putih dan ia mempunyai grafik campuran hitam dan oren, manakala rim juga berwarna oren.

Pakej kuasa pada motosikal ini masih lagi sama iaitu unit enjin satu silinder berpenyejukan cecair DOHC 199.5 cc yang mampu menghasilkan kuasa 26 hp pada 10,000 rpm dan 19.5 Nm tork pada 8,000 rpm, dan ia dipadankan dengan kotak gear enam kelajuan.

KTM Duke 200 kembali dalam pasaran M’sia – RM12k

Suspensi hadapannya pula menggunakan fork USD WP berdiameter 43 mm manakala di belakang terdapat monoshock juga keluaran daripada WP Suspension. Untuk bahagian brek, Duke 200 dilengkapi dengan cakera 300 mm serta angkup empat piston Bybre, manakala di belakang terdapat cakera 230 mm berserta angkup satu piston, juga daripada Bybre.

Secara keseluruhannya motosikal ini mencatat berat 134 kg, dan kelengkapan lain yang ada padanya adalah termasuk tangki bahan api 11 liter, tinggi tempat duduk 810 mm, tayar 110/70 di hadapan, 150/60 di belakang, kerangka trellis dan panel paparan informasi LCD.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required