Petronas sambung tajaan MotoGP hingga tahun 2020

Petronas sambung tajaan MotoGP hingga tahun 2020

Sudah terlibat dengan perlumbaan MotoGP sejak awal tahun 2000, kini Petronas menyambung lagi kerjasama dengan sukan lumba motosikal itu apabila menandatangani perjanjian dengan Dorna Sports untuk mempunyai pengiklanan jenama di Litar Antarabangsa Sepang serta Litar Antarabangsa Chang, Thailand untuk tiga tahun lagi.

Ini adalah komitmen tambahan yang diberi oleh Petronas setelah menaja pasukan dalam kelas Moto3, Moto2 dan mulai tahun depan, MotoGP melalui pasukan Petronas Yamaha SRT. Senarai pelumba untuk setiap pasukan ini juga telah diumumkan sebelum ini.

“Petronas berbangga dapat bekerjasama dengan Dorna Sports dengan menaja pengiklanan tepi litar di Thailand dan Malaysia. Kami harap dapat meningkatkan kesedaran jenama melalui kerjasama ini memandangkan MotoGP adalah satu acara sukan permotoran yang mempunyai banyak pengikut, sekaligus melengkapkan lagi projek kami dalam Moto3, Moto2 dan MotoGP,” kata pengurus kanan komunikasi strategik kumpulan, Petronas, Zahariah Abdul Rahman.

“Petronas adalah antara jenama yang besar di Asia dan kami teruja untuk menerima mereka sebagai rakan kerjasama untuk dua acara yang paling besar tahun ini (Thailand GP dan Malaysia GP). Ini juga menunjukkan komitmen mereka terhadap sukan ini,” kata pengarah urusan Dorna Sports, Pau Serracanta.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required