Volkswagen Malaysia lanjutkan lagi ‘cuti cukai’ hingga 30 November – sifar GST/SST selagi stok masih ada

Volkswagen Malaysia lanjutkan lagi ‘cuti cukai’ hingga 30 November – sifar GST/SST selagi stok masih ada

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah membuat pengumuman melanjutkan lagi tempoh tanpa cukai melalui skim perlindungan harga mereka hingga hujung bulan November 2018. Sebelum ini, syarikat itu menyatakan cukai SST hanya akan diserap sehingga 15 November.

Dengan ini, mana-mana pelanggan yang membeli sebarang model kenderaan Volkswagen dari sekarang hinggalah hujung bulan November 2018 akan dapat menikmati harga waktu ‘cuti cukai’ sebelum ini, iaitu harga 0% GST dan SST.

Skim ini sah untuk kedua-dua model yang dipasang dalam negara serta model import, tetapi bergantung kepada stok yang ada. Jadi, jika anda mahu memiliki model Volkswagen yang tertentu dan mahu mengambil kesempatan daripada harga tanpa GST dan SST ini, lebih baik cepat ke wakil pengedar Volkswagen yang berhampiran.

Volkswagen Malaysia lanjutkan lagi ‘cuti cukai’ hingga 30 November – sifar GST/SST selagi stok masih ada

Semua kenderaan Volkswagen yang dijual oleh VPCM datang dengan jaminan pengeluar selama lima tahun, bantuan tepi jalan lima tahun dan tiga tahun servis percuma.

Sebelum ini, ‘cuti cukai’ berlangsung selama tiga bulan iaitu bermula 1 Jun 2018, dengan kadar GST diletakkan pada 0%. Kemudiannya memasuki 1 September 2018, cukai SST pula diperkenalkan dengan kadar yang bergantung kepada model. Semasa cuti cukai juga, harga kenderaan Volkswagen turun sehingga RM17k, menyebabkan ia mendapat banyak perhatian oleh orang ramai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required