Volkswagen lanjutkan ‘cuti cukai’ – sifar GST dan SST hingga 15 November, sementara stok masih ada

Volkswagen lanjutkan ‘cuti cukai’ – sifar GST dan SST hingga 15 November, sementara stok masih ada

Esok hari terakhir rakyat Malaysia menikmati tempoh cuti cukai di mana kerajaan telah bermurah hati untuk menetapkan kadar GST kepada 0% bermula 1 Jun lalu, sebelum ia digantikan dengan cukai SST bermula 1 September nanti. Anda dah beli kereta tanpa cukai? Kalau belum, peluang untuk mendapatkan kereta dengan harga lebih rendah sebenarnya masih ada jika anda mahukan sebuah VW kerana Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) hari ini mengumuman lanjutan tempoh tanpa cukai untuk barisan modelnya menerusi Skim Perlindungan Harga.

Skim tersebut akan melibatkan kesemua model Volkswagen yang didaftarkan sekarang dan ia akan dilanjutkan sehingga 15 November 2018 dan sah sehingga stok masih ada. Menerusi skim ini, setiap model yang dijual adalah berdasarkan kepada harga 0% GST sekarang dan VPCM akan menyerap perbezaan harga yang disebabkan perlaksanaan SST kelak.

Volkswagen lanjutkan ‘cuti cukai’ – sifar GST dan SST hingga 15 November, sementara stok masih ada

Klik untuk besarkan

Skim ini akan melibatkan semua model yang dijual di Malaysia, sama ada pemasangan tempatan dan import. Walau bagaimanapun, VPCM sekali lagi menegaskan bahawa stok adalah terhad dan pelanggan harus mengambil peluang ini untuk membuat tempahan sebuah Volkswagen baharu untuk menikmati skim berkenaan bagi mengelakkan kekecewaan.

“Maklum balas sejak tiga bulan lalu berikutan pengumuman 0% GST sangat memberangsangkan. Kami cuba untuk memenuhi semua permintaan. Pengenalan Skim Perlindungan Harga merupakan satu cara VPCM untuk membuktikan bahawa kami sangat mengutamakan para pelanggan. Jadi, kami ingin menggesa pelanggan supaya membuat tempahan sekarang dan menikmati lanjutan tempoh tanpa cukai ini,” kata Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required