GST-Sifar: Harga model-model Volkswagen Malaysia juga turun – Golf R kini RM17,102 lebih murah!

GST-Sifar: Harga model-model Volkswagen Malaysia juga turun – Golf R kini RM17,102 lebih murah!

Selepas Toyota, kini Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) pula mengumumkan harga baharu model-model keluarannya yang dijual tanpa 6% Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), yang diumumkan ditetapkan pada kadar 0% bermula 1 Jun ini.

Harga-harga baharu yang dikeluarkan oleh VPCM ini adalah harga atas jalan tanpa pendaftaran dan insuran dan ia berkuatkuasa bermula 1 jun sehingga cukai jualan dan perkhidmatan (SST) dikenakan oleh kerajaan bagi menggantikan GST yang telah pun disahkan sebelum ini.

Tanpa GST, anda bakal menerima penjimatan bermula RM4,400 jika membeli sebuah Polo, sehingga RM17,102 untuk Golf R. Namun VPCM ada membuat sedikit pelarasan harga bagi mendapatkan angka ‘8’ pada bahagian hujung. Harga-harga lama dan baharu adalah seperti berikut.

GST-Sifar: Harga model-model Volkswagen Malaysia juga turun – Golf R kini RM17,102 lebih murah!

Klik untuk besarkan

Menurut VPCM lagi, stok adalah terhad dan pelanggan yang berminat perlu merebut peluang ini untuk membuat tempahan. Dalam masa yang sama, VPCM kini turut sedang dalam kempen sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri.

“Tempoh masa ini adalah durian runtuh untuk rakyat Malaysia, dan saya menggalakkan bagi mereka yang sedang membuat pertimbangan untuk membeli produk kami agar merebut peluang ini kerana ia merupakan masa yang paling tepat untuk memiliki sebuah Volkswagen. Ketenangan minda sentiasa menjadi keutamaan kami, dan kami mahu memberikannya semasa tempoh peralihan ini sehingga implementasi semula SST. Kami mahu pelanggan kami menerima faedah dengan harga yang disemak semula, dan menikmati promosi semasa kami,” kata pengarah urusan VPCM Erik Winter.

Sempena hari raya tahun ini, VPCM menjalankan kempen “Fuel Up Your Gaya” yang menawarkan kadar faedah serendah 0.88% serta rebat tunai sehingga RM15,000 pada model-model terpilih. Selain itu, bagi mereka yang membeli model-model VM bermula sekarang hingga 30 Jun, kad petrol bernilai RM1,188 turut diberikan secara percuma.

Kesemua model Volkswagen hadir dengan waranti pengeluar dan bantuan tepi jalan selama lima-tahun, serta tiga tahun servis berkala percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Wow, small thing like that is enough to trigger you already? Biturbo and twin turbo are the same thing and can be used interchangeably but people usually say twin-turbocharged instead of biturbocharged. You just showed how small-minded you are!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required