Volkswagen Golf R 2018 mendarat di pasaran Malaysia – 2.0 liter TSI berkuasa 290 PS/380 Nm, AWD, RM296k

Volkswagen Golf R 2018 mendarat di pasaran Malaysia – 2.0 liter TSI berkuasa 290 PS/380 Nm, AWD, RM296k

Selain dari model asas 1.4 Sportline dan GTI, model paling berkuasa Volkswagen Golf-R 2018 turut membuat penampilannya di Malaysia. Untuk model ini, ia hadir dengan rupa luaran baharu termasuk bampar, gril bahagian bawah dengan sentuhan semula, serta diberikan lampu hadapan LED Advanced Adaptive bersama dynamic light assist.

Juga baharu pada penampilan model berprestasi tinggi ini termasuk lampu belakang LED, diffuser belakang kini dengan empat-bahagian serta pilihan rim aloi 19-inci Spielberg/Pretoria.

Enjin 2.0 liter TSI pada Golf R ini membekalkan kuasa 290 PS/380 Nm (berbanding 310 PS pada pasaran lain), sama seperti model pre-facelift sebelum ini. Kuasa tersebut dipindahkan kepada kotak gear klac-berkembar tujuh-kelajuan automatik DSG, sebelum dialirkan ke kesemua roda menerusi sistem AWD 4Motion VW.

Masuk ke kabin, Golf R menampilkan upholsteri balutan kulot Vienna R, stereng sport R bersama pedal penukar gear, scuff plate bernyala serta pedal-pedal aloi brushed stainless steel.

Ciri standard yang turut dibekalkan pada Golf R facelift ini termasuk Adaptive Chassis Control (ACC) sistem penghawa dingin automatik dua-zon climatronic Air Care, kluster paparan Active Info Display bersaiz 12.3-inci serta tempat duduk pemandu larasan berkuasa dengan fungsi memori.

Untuk sistem infotainmen, versi R ini diberikan skrin sesentuh 9.2-inci Discover Pro (dengan fungsi kawalan gestur) bersama App-Connect yang memberikan fungsi screen mirroring menerusi Apple CarPlay, Android Auto dan Mirrorlink. Kawalan jarak parkir dan kamera pandang belakang turut dipadankan secara standard.

Seperti juga Golf GTI, Golf R diberikan lampu kabud hadapan dan belakang, pemilih profil pemandu, cruise control, lampu hadapan dan pengelap cermin automatik dan juga sistem kunci pintar bersama butang penghidup enjin. Untuk keselamatan, model tertinggi ini kekal dengan tujuh beg-udara, ESC dan juga sistem Proactive Occupant Protection.

Volkswagen Golf R facelift 2018 dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM295,990. Setiap pembelian model ini akan disertakan dengan waranti selama lima tahun bersama bantuan tepi jalan juga selama lima tahun, serta servis percuma 45,000km/tiga tahun. Untuk lebih perincian terhadap model ini, anda boleh lawati laman Carbase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required