AD: Tayar ‘run-flat’ Bridgestone S001 RFT dengan NanoPro-Tech – prestasi maksima, kompromi minima

Dalam setiap langkah kita, memang kita tidak dapat mengagak apakah yang akan berlaku di hadapan. Walau bagaimana pun, sikap berhati-hati dan peka itu harus sentiasa disemat dalam diri, sekurang-kurangnya kita dapat mengurangkan risiko yang lebih besar, Ini termasuklah dalam pemanduan, dalam penuh berhati-hati kita memandu, tak tersedar pula sebutir paku tercucuk pada tayar mengakibatkannya ia bocor dan pancit.

Bila perkara ini terjadi, pasti membuatkan perjalanan anda terganggu. Jadi bagaimana cara untuk mengelakkannya? Ada apa-apa tayar yang boleh membuatkan kita meneruskan perjalanan dengan selamat tanpa hilang kawalan? Jawapannya, ada! Ia digelar tayar ‘run-flat’.

Jika anda tidak pernah mendengar jenis tayar seumpama ini, ia menampilkan sidewall yang utuh apabila pancit, jadi kenderaan anda masih boleh bergerak. Walau bagaimana pun, tidak semua tayar ‘run-flat’ boleh berfungsi dengan baik, dan sesetengahnya memberikan kesan terhadap pengendalian, keselesaan dan jangka hayatnya.

Bridgestone tidak asing lagi dalam teknologi ‘run-flat’ ini, dan telah mencipta produk terkini S001 RFT untuk memastikan anda diberi jaminan bahawa tayar ‘run-flat’ boleh mengurangkan kompromi untuk banyak perkara. S001 RFT ini ditawarkan untuk pelbagai jenis kenderaan, termasuk sedan, coupe, wagon, crossover, SUV dan juga menepati piawaian oleh pengeluar OEM.

AD: Tayar ‘run-flat’ Bridgestone S001 RFT dengan NanoPro-Tech – prestasi maksima, kompromi minima

Apabila tayar ‘run-flat’ kehilangan udara, contohnya ketika pancit, ia bergantung kepada sisi kedalamannya (sidewall) untuk membawa berat kenderaan anda, yang boleh menyebabkan haba terhasil bagi komponen tayar.

Menyedari masalah ini, S001 RFT menggunakan Bridgestone NanoPro-Tech, yang merupakan getah bertetulang baharu dengan penyebaran karbon yang lebih baik untuk mengurangkan geseran yang berlaku di antara molekul karbon apabila tayar dimuatkan. Bahan tahan utuh dan tahan panas membantu menurunkan penjanaan haba yang berlaku semasa memandu laju, rata-rata sebanyak 50% jika dibandingkan dengan tayar ‘run-flat’ generasi baharu Bridgestone (Potenza RE050 RFT).

Bagi memastikan sidewall tidak mengalami panas melampau, S001 RFT turut menampilkan teknologi Bridgestone Cooling Fin, di mana protrusion pada sidewall luaran mengganggu aliran udara dan membantu menyejukkan tayar semasa memandu berikutan kehilangan tekanan udara.

Lebih mengagumkan, S001 RFT masih boleh memberikan prestasi yang hampir sama dengan S001 biasa, tanpa mengurangkan keselesaan pemanduan. Ini bermakna, anda masih boleh memandu sehingga 80 km dengan kelajuan sehingga 80 km/j, memberikan keyakinan untuk terus memandu hinggalah dapat menemui pusat servis Bridgestone yang sah. Untuk lebih informasi mengenai Bridgestone S001 RFT, sila layari laman web rasmi Bridgestone Malaysia.