Treler Need For Speed Heat di siar – tampil Polestar 1 sebagai watak utama, bakal berada di pasaran Nov ini

Pembuat permainan video, Electronics Art (EA) telah menyiarkan treler untuk saga permainan video Need For Speed terbaharu yang digelar Need For Speed Heat.

Menerusi video treler berdurasi 1 minit 54 saat berkenaan, boleh disimpulkan bahawa edisi ke-24 Need For Speed ini masih perlu dimainkan dalam mod cerita, dan anda bukan sahaja perlu mengubahsuai kereta dan berlumba secara haram di jalan raya, malah turut perlu berhadapan dengan ancaman polis – trend yang telah dimulakan sejak Need For Speed:Underground pada 2003.

Apa yang menarik, ‘watak utama’ seperti BMW M3 GTR dalam Need For Speed Most Wanted (2005) kini diambil alih oleh model hibrid GT-Coupe – Polestar 1, yang sebenarnya hanya akan mula diproduksi menjelang hujung tahun ini.

Polestar 1 adalah model pertama Polestar setelah dipisahkan sebagai jenama penala untuk Volvo, dan kini bergerak sendiri sebagai pengeluar kereta berprestasi tinggi. Ia diasaskan dari platform Scalable Platform Architecture (SPA) sama seperti Volvo S90, dan menggunakan unit janakuasa petrol hibrid yang hampir menyerupai janakuasa T8 Twin Engine sedan tersebut.

Jadi, rupa luaran Polestar 1 ini terutama pada bahagian muka dan belakang adalah seiras dengan S90, tetapi ia tampil dengan badan Coupe dua pintu dengan sebahagian besar badan kereta ini dibina dengan material polimer diperkukuh gentian karbon (carbon-fibre reinforced plastic atau CFRP).

Kereta sport ini dijana enjin petrol suapan turbo dan supercharger memacu roda hadapan, dan dua buah motor elektrik bersama set gear planetari bebas pada kedua-dua roda belakang – dapat dikawal menerusi sistem agihan Torque Vectoring. Gabungan kesemua keseluruhan unit janakuasa tersebut akan menghasilkan 600 hp dan tork maksima gergasi 1,000 Nm.

Tak sabar nak main siri baharu Need For Speed ini? Tunggu dulu kerana EA mengumumkan bahawa ia hanya akan berada di pasaran bermula 8 November 2019, tetapi pra-tempahnya kini boleh dibuat di laman rasmi syarikat tersebut.

GALERI: Polestar 1

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required