Audi AI:TRAIL akan dibawa ke Frankfurt Motor Show

Audi AI:TRAIL akan dibawa ke Frankfurt Motor Show

Sejak tahun 2017, Audi telah muncul dengan kenderaan konsep masa hadapan yang menggunakan nama AI. Setakat ini sudah ada tiga model iaitu PB18, AIcon dan AI:ME, dan tidak lama lagi ia akan disertai pula oleh AI:TRAIL yang akan membuat penampilan pertama semasa Frankfurt Motor Show (IAA 2019) September nanti.

Tapi sebelum itu, Audi telah mengeluarkan satu gambar teaser untuk AI:TRAIL, yang merupakan kenderaan kuasa elektrik dan boleh dibawa ke atas jalan offroad. Dengan tujuan sebegitu, sudah tentu kenderaan ini duduk lebih tinggi daripada biasa.

Bukan itu sahaja, bahagian depan sudah hampir seperti sebuah buggy dengan penghadang lumpur yang tinggi dan minimal manakala untuk belakang ia lebih lebar. Walaubagaimanapun, kenderaan ini masih mempunyai kabin yang tertutup penuh dan tingkap luas, menjadikan pintunya lebih kecil.

Bahagian lain yang boleh dilihat pada kenderaan ini adalah rim enam cabang yang dibalut dengan tayar bertekstur khas, pembuka pintu yang lebih rendah (supaya senang dibuka memandangkan badannya terletak tinggi), tiada hud dan ruang enjin di hadapan dan sirip di atas bumbung.

Jika dibandingkan dengan model konsep AI yang lain, AI:TRAIL ini adalah berbeza kerana AI:ME lebih kepada sebuah kenderaan bandar, AIcon untuk perjalanan jarak jauh manakala PB18 pula adalah kenderaan lumba. Perincian lanjut spesifikasi AI:TRAIL hanya didedahkan semasa IAA 2019 nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required