Subaru Levorg Prototype bakal tampil di Tokyo Okt ini

Subaru Levorg Prototype bakal tampil di Tokyo Okt ini

Walau pun ia bukanlah model yang begitu popular seperti abangnya, WRX, namun Subaru Levorg mempunyai penggemarnya yang tersendiri. Malah Levorg turut dianggap sebagai “WRX versi wagon”, mula diperkenalkan di peringkat dunia enam tahun dahulu. Untuk meneruskan kelangsungannya, Subaru bakal mempamerkan model akan datang Levorg di Tokyo Motor Show (TMS) 2019 hujung Oktober ini. Bagi menambahkan debarannya, Subaru telah pun menyebarkan imej teaser bagi versi prototaip ini.

Levorg baharu ini nampaknya masih terus dibangunkan berasaskan model Impreza generasi kelima (yang menggunakan Subaru Global Platform) dan juga mempunyai banyak persamaan. Namun demikian, menerusi imej teaser ini, ia juga ada perbezaannya, dan ternyata diinspirasikan dari Viziv Tourer Concept. Berbanding seksyen sisi yang lebih berlekuk seperti Impreza dan XV, Levorg direka untuk nampak lebih gagah dengan garisan yang lebih melunjur ke hadapan.

Dengan bahagian hadapan dan belakang yang nampak tegap, permukaan sisinya pula mengingatkan kita pada Lexus NX, dan lekuknya pula lebih melunjur ke atas hadapan hingga ke beltline. Bahagian belakang sedikit bercerun hingga ke lampu belakang berbentuk-C. Subaru juga masih mahu menampakkan imej sedikit mirip untuk Levorg dan WRX seperti mana model semasa, justeru versi baharu ini mungkin ada persamaan gaya – kecuali bahagian bumbung dan belakangnya.

Kuasanya dijangka ditampilkan dengan enjin empat-silinder pengecas turbo yang diturunkan kapasitinya – 1.5 liter dengan 148 hp dan 1.8 liter (266 hp). Dan ia juga mungkin terus dipadankan dengan Lineartronic CVT dan pacuan empat-roda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required