Subaru Impreza 2019 facelift – imej baharu, kit ekstra

Subaru Impreza 2019 facelift – imej baharu, kit ekstra

Model pertama yang dibina menggunakan Subaru Global Platform, Impreza GK/GT, kini telah berusia tiga tahun dan sudah tiba masanya ia memerlukan suntikan yang lebih segar. Dan tepat pada masanya, sedan dan hatchback segmen-C ini kini telah ditampilkan dengan model facelift dan dipasarkan di negara kelahirannya sendiri, Jepun, dengan peningkatan imej yang minima dan menampilkan beberapa kit ekstra.

Hanya bahagian wajah hadapan model ini yang diberikan suntikan lebih segar dengan penambahan bampar baharu. Rekaan ringkas dengan corong pengambilan udara bersama krom berbentuk-L serta gril yang lebih nipis menjadi pilihan bagi model facelift kali ini. Lampu utama LED juga ditampilkan dengan rekaan semula dengan tambahan lampu tinggi adaptif, sementara lampu belakang model hatchback hadir dengan imej ‘smoked’. Ia juga hadir dengan roda aloi baharu.

Bahagian dalaman juga ada sedikit perubahan, dengan kemasan umpama gentian karbon pada panel pintu menggantikan ciri hitam berkilat pada model sebelumnya. Ciri tambahan termasuklah kamera parkir hadapan baharu, fungsi memori untuk tempat duduk pemandu dan cermin pintu serta cermin sisi penumpang juga akan dicondongkan secara automatik apabila diundurkan.

Subaru turut menambah EyeSight Touring Assist iaitu pemanduan semi-autonomous sebagai ciri standard untuk semua variannya. Syarikat ini berkata, ia mampu menambah baik “kualiti pemanduan” bagi kereta berkenaan, tetapi tidak memperincikan butiran spesifik tentang apa yang telah diubahnya.

Lain-lain ciri untuk model ini masih kekal, termasuk menggunakan penjana kuasa yang sama dengan enjin FB naturally-aspirated empat-silinder – unit 1.6 liter mampu memberikan 115 PS pada 6,200 rpm dan tork 148 Nm pada 3,600 rpm, sementara 2.0 liter suntikan-terus pula dengan 154 PS pada 6,000 rpm dan tork 196 Nm pada 4,000 rpm. Ciri standard lain termasuklah terus menggunakan Symmetrical All-wheel Drive.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required