Ford Ranger RTR muncul di SEMA 2019 – rupa lebih garang, suspensi FOX 2.0 dan sistem ekzos cat-back

Ford Ranger RTR muncul di SEMA 2019 – rupa lebih garang, suspensi FOX 2.0 dan sistem ekzos <em>cat-back</em>

Selain dari Mustang RTR dan F-150 RTR, Ford kini tampil dengan satu lagi model RTR dalam rangkaian mereka iaitu trak pikap Ford Ranger RTR, didedahkan ketika berlangsungnya acara SEMA 2019 di Las Vegas, Amerika Syarikat.

Menurut Ford, Ranger RTR ini boleh dibeli di laman rtrvehicle.com bermula serta merta, dan ia juga dijual secara global menerusi pengedar Ford terpilih seluruh dunia. Pelanggan juga boleh membina Ranger RTR ini berasaskan hampir semua varian yang ditawarkan pada pasaran Amerika Syarikat.

Ranger RTR hadir dengan pakej penggayaan signatur RTR dan juga pakej Tactical Performance. Oleh itu, ia dipadankan dengan gril signatur RTR bersama lampu LED, set fender flare bersama liang pada fender hadapan yang berfungsi sebagai kemasukan udara sebenar terus ke sistem induksi enjin dan juga pakej grafik RTR.

Ford Ranger RTR muncul di SEMA 2019 – rupa lebih garang, suspensi FOX 2.0 dan sistem ekzos <em>cat-back</em>

Untuk pengendalian pula, sistem suspensi asal akan ditukar kepada kit suspensi FOX 2.0 bersama tayar Nitto Ridge Grappler yang membaluti rim off-road RTR Tech 6.

Tidak seperti model di Malaysia yang dijana enjin 2.0 liter turbodiesel, Ranger pasaran Amerika Syarikat menerima enjin petrol turbo empat-silinder 2.3 liter EcoBoost yang dikongsi bersama Ford Mustang, tetapi ditala dengan kuasa sedikit kurang iaitu 270 hp/420 Nm – tiada perubahan untuk versi RTR ini tetapi ia menerima sistem ekzos berprestasi tinggi jenis cat-back.

“Saya sangat teruja berkenaan membawa gaya, tumpuan terhadap perincian dan penambahbaikkan kepada prestasi RTR Vehicle kepada Ford Ranger baru,” kata pelumba Drift dan juga presiden RTR, Vaughn Gittin Jr.

Untuk pelanggan di Amerika Syarikat, pakej luaran, dalaman dan prestasi Ranger RTR termasuk pemasangan di pengedar Ford adalah USD$9,800 (RM41k). Pelanggan juga boleh memilih ciri pilihan lain seperti RTR Leather Package untuk bahagian dalaman dan juga gril RTR tanpa light bar LED.

Apa pendapat anda? Mana lebih best? Ranger RTR ini atau Ranger Raptor yang boleh dibeli terus di bilik pameran Ford Malaysia?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required