Ford Ranger 2019 untuk pasaran Amerika Syarikat – 2.3 liter EcoBoost, transmisi 10-kelajuan dan AEB

Ford Ranger 2019 untuk pasaran Amerika Syarikat – 2.3 liter EcoBoost, transmisi 10-kelajuan dan AEB

Tahun lalu, Form ada maklumkan syarikat itu akan memperkenalkan semula model dengan nama Ranger untuk pasaran AS, menggunakan platform T6 yang sudah dijual diseluruh dunia. Terbaru, Ford tampilkan bagaimana rupa trak saiz sederhana itu, yang akan mula dijual pada 2019, berserta senarai spesifikasi dan kelengkapan awal.

Seperti dijangka Ranger baru untuk pasaran AS ini meminjam aspek yang hampir sama dengan yang dijual di sini, tetapi dengan beberapa perubahan. Misalnya, bampar depan kini menggunakan besi dan disambung terus pada bahagian kerangka; seperti trak Amerika yang lain. Gril pun baru, dalam bentuk hexagonal – dengan palang berkembar bagi varian tertingginya, Lariat – serta nama Ranger pada bahagian belakang.

Ford Ranger 2019 untuk pasaran Amerika Syarikat – 2.3 liter EcoBoost, transmisi 10-kelajuan dan AEB

Lampu pula menggunakan lampu utama LED sebagai pilihan dengan DRL, begitu juga LED di belakang. Ia turut ditawarkan dengan ciri pilihan Puddle Lights dan lampu pada ruang kargo, bersekali dengan sambungan Smart Trailer Tow yang akan memberi amaran kepada pemandu jika sambungan trailer ada masalah.

Di dalam juga ada sedikit perubahan. Menggunakan papan pemuka dengan instrumen LCD berkembar dari versi model facelift terbaru ketika ini. Tapi, tuil gear kini dengan butang Sport Shift. Skrin tengah lapan-inci dan ciri sistem infotainment pilihan SYNC 3 masih ditawarkan, tapi dengan fungsi bantuan peribadi Alexa oleh Amazon, serta sokongan Apple CarPlay dan Android Auto.

Lain-lain ciri pilihan termasuk FordPass Connect 4G LTE dengan hotspot WiFi sehingga 10 peranti, outlet AC untuk mengecas laptop dan sistem bunyi premium B&0 Play. Ranger untuk Amerika Syarikat hadri dalam tiga varian; XL, XLT dan Lariat.

Semua model Ranger ini akan menerima enjin 2.3 liter EcoBoost empat-silinder petrol dan transmisi automatik 10-kelajuan – yang datangnya dari Ford Mustang. Kuasa yang dijanakan pula dijangka akan berada di bawah apa yang diberikan model sport itu, yang hadir dengan 310 hp dan 475 Nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required