Proton Perdana kekal sebagai kenderaan rasmi menteri, timbalan menteri – Lim Guan Eng

Proton Perdana kekal sebagai kenderaan rasmi menteri, timbalan menteri – Lim Guan Eng

Setelah isu pembelian Toyota Vellfire dan Honda Accord untuk kegunaan menteri dan pegawai tertinggi kerajaan menjadi bual mulut rakyat Malaysia hingga mencetuskan pelbagai perdebatan, akhirnya kerajaan pimpinan Pakatan Harapan mengambil keputusan untuk mengekalkan Proton Perdana sebagai kenderaan rasmi menteri dan timbalan menteri.

Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, yang mengesahkan perkara ini turut berkata, kerajaan telah dimaklumkan oleh Proton bahawa jumlah kenderaan itu mencukupi.

“Kita baru sahaja dapat pengesahan bahawa ia mencukupi,” katanya seperti yang dilaporkan oleh Sinar Harian.

Keputusan tersebut dilihat lebih bertepatan di kala ini memandangkan kerajaan PH sendiri mencanangkan kepada rakyat bahawa ekonomi negara tidak begitu memberangsangkan dan perlu mengambil langkah penjimatan yang lebih efisien.

Apa komen anda mengenai keputusan kerajaan ini? Adakah anda sependapat dengan aktor terkenal, Bront Palarae, yang ada memuat naik status di laman media sosial, katanya, “Kalau orang terhormat kita sendiri tak nak guna kereta nasional, macam mana kita nak yakinkan orang luar untuk beli?”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required