Proton Perdana dianugerahi ‘Malaysia Good Design Mark’ bagi kategori Kawasan Umum dan Kenderaan

Kehadirannya di pasaran sejak Jun lalu dengan imej yang lebih segar telah mendorong Proton Perdana serba baharu menerima anugerah ‘Malaysia Good Design Mark’ (MGDM) yang diiktiraf oleh Majlis Reka Bentuk Malaysia (MDC). Ia adalah bagi kategori ‘Kawasan Umum dan Kenderaan’.

Anugerah telah disampaikan oleh Datuk Wira Dr Abu Bakar Mohamad Diah, Timbalan Menteri Sains, Teknologi & Inovasi kepada Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Dato’ Radzaif Mohamed pada majlis yang berlangsung di Pusat Konvensyen Shah Alam semalam.

Pengiktirafan tersebut berdasarkan reka bentuk yang baik bagi produk yang lengkap yang dibangunkan dan dikeluarkan oleh tenaga tempatan.

Proton Perdana dianugerahi ‘Malaysia Good Design Mark’ bagi kategori Kawasan Umum dan Kenderaan

“Kami sangat teruja dengan pengiktirafan daripada MDC ini untuk model Perdana. Ini merupakan penghargaan kepada usaha-usaha yang telah disumbangkan dalam pembangunan kereta ini dan saya dedikasikan pengiktirafan ini kepada mereka yang telah mencurahkan bakat dalam projek Perdana.”

“Banyak lagi ruang yang Proton perlu perbaiki dan anugerah ini tentunya menyuntik semangat kepada PROTON untuk bekerja lebih keras dalam menyediakan kereta dengan rekaan dan kejuruteraan yang lebih baik kepada pelanggan,” kata Dato’ Ahmad Fuaad Kenali, Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Sebelum ini, Satria Neo dan Persona generasi sebelum ini turut pernah menerima anugerah yang sama oleh MDC iaitu pada tahun 2007 dan Iriz pula pada 2014.

MGDM adalah program pengiktirafan reka bentuk oleh kerajaan Malaysia di bawah Majlis Reka Bentuk Malaysia. Penubuhannya adalah untuk memberi pengiktirafan kepada industri tempatan yang cemerlang dalam menyediakan produk berkualiti dan inovatif serta menggalakkan kepada peningkatan kualiti pengeluaran melalui penyelidikan dan pembangunan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required