Hidup adalah perjalanan yang punya turun-naik tersendiri. Seperti anda, kereta anda juga harus dipersiap untuk menghadapi apa juga situasi; sama ada ingin pergi menjelajah bersama rakan, menguruskan krisis atau kecemasan, mahupun untuk bawa keluarga balik kampung di musim perayaan. Macam selalu dengar, kan?

Ini bermaksud, anda perlu bergantung sepenuhnya kepada kereta anda agar ia sentiasa berfungsi seperti sepatutnya pada setiap masa. Namun, kereta yang paling tahan dan boleh diharap juga akan rosak sekiranya anda tidak menjaga atau menyelenggaranya dengan baik. Pilihan minyak enjin yang betul sangat penting bagi memastikan kereta anda sentiasa berada dalam keadaan bersedia, untuk jangka masa yang lama.

Shell sentiasa berusaha ke arah inovasi dalam menawarkan produk berkualiti untuk memberikan pengalaman pemanduan yang terbaik kepada pemilik kenderaan. Minyak pelincir sintetik Shell Helix menggunakan PurePlus Technology yang dipatenkan – sebuah proses revolusionari yang menyediakan minyak asas jernih daripada gas asli tanpa sebarang bendasing yang boleh dilihat, menjadikannya 99.5% tulen. Teknologi ini memastikan enjin dilindungi dan tempoh hayatnya mencecah ke tahap maksimum.

AD: Menangi bekalan Shell Helix untuk tiga tahun

Melalui penggunaan Shell Helix Ultra dengan PurePlus Technology, anda boleh jangkakan:

Prestasi suhu ekstrem yang menakjubkan
Shell Helix Ultra dengan PurePlus Technology kekal kuat bagi tempoh masa yang lama di dalam keadaan suhu tinggi ekstrem untuk terus berprestasi dalam melindungi enjin. Ia menawarkan kadar rintangan yang unggul terhadap penyusutan minyak – sehingga 32% lebih baik berbanding standard industri1 terbaru ketika ini.

Perlindungan mendapan yang tiada tandingan
Shell Helix Ultra dengan PurePlus Technology melindungi enjin berprestasi tinggi daripada mendapan yang selalu mengurangkan kuasa dan prestasi enjin. Tiada minyak enjin lain yang boleh mengekalkan kebersihan enjin2 anda sama seperti ketika ia baru keluar kilang.

Formula pemeruapan rendah membantu jimatkan masa dan wang
Shell Helix Ultra dengan PurePlus Technology menawarkan sehingga 50% lebih rendah bagi kehilangan melalui pemeruapan berbanding minyak enjin yang lebih murah lainnya3. Mengapa hal ini penting? Kerana formulasi pemeruapan rendah sintetik bermakna anda tidak perlu kerap menambah isian minyak enjin, menjimatkan lagi masa dan wang.

Penggunaan minyak yang lebih baik
Shell Helix Ultra dengan PurePlus Technology mempunyai formulasi kelikatan rendah serta formulasi rendah geseran, memberikan sehingga tiga peratus penjimatan penggunaan minyak4 yang lebih baik. Semakin kurang geseran yang berlaku di antara bahagian-bahagian enjin, maka lebih mudahlah enjin bekerja dan bergerak, sekaligus menyumbang kepada pengurangan pembakaran minyak.

Dengan pelincir yang lebih baik, kepuasan pelanggan juga akan menjadi lebih tinggi. Shell Helix kini menjadi pelincir kenderaan pilihan No. 1* di Malaysia. Untuk itu, sebagai tanda penghargaan, Shell menawarkan peluang untuk anda memenangi bekalan minyak enjin Shell Helix selama tiga tahun** secara percuma.

AD: Menangi bekalan Shell Helix untuk tiga tahun

Untuk ikut serta, berikut langkah-langkahnya:

1. Mendaftar sebagai ahli Shell Advantage Reward (SHARE) di sini.
2. Terima kod diskaun RM10 unik bagi Helix Ultra (4L), HX8 (4L) atau Eco (3.5L).
3. Tuntut kod diskaun berkenaan ketika melakukan penukaran minyak enjin di bengkel-bengkel terpilih SHARE.
4. Berpeluang untuk memenangi bekalan minyak enjin percuma selama tiga tahun.

Lekas, kerana tarikh akhir untuk menghantar penyertaan anda ialah pada 30 April 2020! Untuk maklumat lanjut, layari laman web rasmi Shell Malaysia.


1Dibandingkan dengan spesifikasi API SN dan berdasarkan ujian pengoksidaan Sequence IIIG
2Berdasarkan keputusan ujian mendapan Sequence VG menggunakan 0W-40.
3Berdasarkan ujian volatiliti ASTM D5800 NOACK
4Berdasarkan keputusan penggunaan minyak ACEA M 111 dibandingkan dengan minyak rujukan industri

*Sumber: Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh syarikat kajiselidik antarabangsa yang dilantik oleh Shell
**Tertakluk kepada terma dan syarat