Jerman minta pengeluar kereta tempatan pertimbangkan cadangan hasilkan peralatan perubatan

Jerman minta pengeluar kereta tempatan pertimbangkan cadangan hasilkan peralatan perubatan

Kerajaan Jerman telah meminta pengeluar kereta tempatan untuk mempertimbangkan pengeluaran kelengkapan perubatan seperti topeng muka atau ventilator bagi membantu menampung kekurangan bekalan keperluaan berkenaan pada saat penularan COVID-19 ini.

Menurut laporan yang disiarkan Reuters, jurucakap kementerian ekonomi negara berkenaan berkata, syarikat pengeluar kereta perlu membuat keputusan ini sekiranya ia dilihat dapat membantu meningkatkan masalah kekurangan bekalan peralatan perubatan terbabit.

Pada Jumaat lalu, Volkswagen berkata pihaknya telah menubuhkan pasukan petugas untuk melihat bagaimana ia dapat menggunakan percetakan 3D untuk membantu menghasilkan ventilator bagi kegunaan di hospital dan juga peralatan perubatan lain. Setakat ini, Volkswagen memiliki 125 unit pencetak 3D industrial yang sering digunakan untuk menghasilkan komponen bagi prototaip kenderaan. “Kami akan mula menghasilkan komponen berkenaan sebaik sahaja pasukan petugas kami menerima maklumat dan cara pembuatan yang diperlukan,” ujar jurucakap syarikat terbabit.

Manakala di United Kingdom pula, beberapa konsortium kejuruteraan termasuk McLaren dan Nissan telah membangunkan prototaip vertilator kecemasan, dan sedang menunggu kelulusan untuk digunakan di hospital menjelang minggu hadapan.

Di Itali pula, jenama Ferrari dan Fiat Chrysler Automobiles bersedia untuk membantu Siare Enginering, pengeluar ventilator terbesar di negara berkenaan, untuk meningkatkan pengeluaran peralatan berkenaan.

Sementara itu, di China, BYD telah membina sebuah kilang baharu di Shenzhen, China untuk mengeluarkan topeng muka serta cecair pembasmi kuman.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required