Petronas SRT belum ada perbincangan ambil Rossi

Petronas SRT belum ada perbincangan ambil Rossi

Kontrak Valentino Rossi sebagai pelumba pasukan factory Yamaha dalam MotoGP bakal berakhir tahun ini dan setakat ini beliau masih belum membuat keputusan sama ada untuk terus berlumba pada tahun 2021 atau bersara terus. Pasukan itu pula sudah menandatangani kontrak dengan Fabio Quartararo serta Maverick Vinales untuk tahun 2021 dan 2022.

Daripada keputusan ini, kita sudah melihat tiada lagi tempat bagi Rossi sebagai pelumba pasukan factory Yamaha, dan pelbagai khabar angin mula tersebar. Antaranya adalah Rossi bakal diambil oleh pasukan satelit Yamaha Petronas SRT, sementara Rossi sendiri pula memberitahu beliau memerlukan beberapa perlumbaan lagi sebelum boleh membuat keputusan.

Dalam perkembangan terbaru berkenaan perkara ini, New Straits Times telah mengeluarkan laporan bahawa ketua pasukan Petronas SRT, Datuk Razlan Razali memberitahu bahawa setakat ini masih belum ada perbincangan rasmi antara pihak beliau dengan Yamaha atau Rossi sendiri.

Petronas SRT belum ada perbincangan ambil Rossi

“Ia adalah satu cadangan yang menarik tetapi kami masih belum tahu apa-apa setakat ini. Kami tidak pernah berbincang apa-apa. Antara Rossi dan Yamaha memang ada banyak perbincangan, tetapi kami tidak terlibat di dalamnya, jadi kami tidak mahu membuat sebarang spekulasi. Kami cuma akan mengetahui perinciannya apabila terdapat perjumpaan rasmi dengan pihak yang terlibat,” kata Razlan.

Seandainya Rossi masuk ke dalam pasukan Petronas SRT sebagai pelumba pada tahun 2021, Yamaha pernah memberitahu mereka masih akan memberi sokongan penuh seperti pasukan factory memandangkan pasukan itu juga menggunakan YZR-M1, jentera yang pembangunannya banyak dibantu oleh Rossi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required