Milltek Sport hasilkan ekzos palsu untuk Tesla – boleh pilih bunyi 5-silinder, V8, V10 bersama pops & crackle!

Milltek Sport hasilkan ekzos palsu untuk Tesla – boleh pilih bunyi 5-silinder, V8, V10 bersama <em>pops & crackle</em>!

Pembuat ekzos berprestasi tinggi dari UK, Milltek Sport hadir dengan produk yang agak inovatif, digelar Milltek Active Sound, iaitu sistem ekzos palsu yang mampu memberikan bunyi realistik walaupun dipadankan pada kereta elektrik sepenuhnya Tesla Model S, X serta 3, dan ia kini tampil dengan sistem yang dikemaskini Milltek Active Sound 2.

Berbanding sistem ekzos palsu lain yang biasanya diletakkan pada papan pemuka atau mengeluarkan bunyi dari pembesar suara sistem audio, sistem dari Milltek ini diletakkan pada bahagian bawah kereta. Ia menggunakan teknologi pembesar suara gentian karbon, yang diletakkan dalam muffler diperbuat dari logam tahan karat gred sukan bermotor sebenar, bagi menghasilkan bunyi yang kuat dan realistik.

Muffler tersebut dikawal oleh modul yang boleh dipasang secara ‘plug and play‘ kepada kereta. Dengan algoritma yang dihasilkan oleh Milltek, ia akan menghasilkan bunyi yang natural berdasarkan kelajuan kereta, posisi pedal pendikit dan juga kelajuan enjin.

Bunyi ekzos palsu tersebut boleh dikawal menerusi aplikasi dalam telefon pintar anda, dengan lapan fail preset bunyi yang telah disediakan terdiri dari bunyi enjin lima-silinder, V8 dan V10. Bunyi ekzos meletup ‘pops & crackle‘ juga mampu dihasilkan oleh sistem ini.

Selain dari tahap bunyi, anda juga boleh menala semula bunyi-bunyi preset yang dibekalkan seperti anda melaras equalizer pada sistem audio. Milltek Active Sound ini bukan sahaja dihasilkan untuk Tesla, malah turut dibuat untuk model-model dengan enjin pembakaran dalaman biasa, membolehkan SUV diesel anda menghasilkan bunyi seperti enjin V8 petrol!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required