Polis Perak tutup jalan di beberapa daerah termasuk yang bersempadan dengan Selangor sepanjang PKP

Polis Perak tutup jalan di beberapa daerah termasuk yang bersempadan dengan Selangor sepanjang PKP

Bagi penduduk di sekitar Tanjung Malim, Perak dan Hulu Bernam, Selangor, Ibu Pejabat Polis Daerah Muallim telah memaklumkan jalan alternatif yang menghubungkan kedua-dua daerah berkenaan telah ditutup sepenuhnya kepada lalu lintas mulai 3 April lalu.

Menurut Ketua IPD Muallim Supt Sulizmie Affendy Sulaiman, penutupan jalan di sempadan Perak dan Selangor itu bagi mengehadkan dan mengawal pergerakan orang ramai selaras dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi membendung penularan wabak COVID-19.

“Ia adalah jalan alternatif, namun Jalan Persekutuan Taman Universiti/Hulu Bernam bagi laluan sempadan Perak dan Selangor masih dibuka,” katanya kepada Bernama baru-baru ini.

Polis Perak tutup jalan di beberapa daerah termasuk yang bersempadan dengan Selangor sepanjang PKP

Manakala mulai hari ini (13 April), Ibu Pejabat Polis Daerah Hilir Perak telah menutup empat laluan ke pekan Teluk Intan bagi tujuan yang sama.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak ACP Mohd Marzukhi Mohd Mokhtar berkata laluan terlibat adalah Jalan Pintas Lembaga Hasil Dalam Negeri Hilir Perak, Jalan Jawa, Jalan Sultan Abdullah ke Jalan Padang Tembak (susur kiri) menghala ke Bazar Nanas dan Jalan Maharajalela mulai lampu isyarat persimpangan Hotel Grand Court.

Katanya beberapa laluan alternatif boleh digunakan untuk pergi dan balik ke pekan Teluk Intan antaranya Jalan Changkat Jong menghala ke Jalan Sekolah/Jalan Bandar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required